Ma Emma napja van.

2017. december 31-ig nem bírságolnak objektív ágon a TSM-rendszer mérései alapján és csökkennek az útdíjbírságok a HUGO-rendszerben

A TSM-tesztidőszak bevezetésében nagy szerepe volt az MKFE folyamatos egyeztetéseinek, a próbamérések megszervezésének és az Egyesület szakmai háttérmunkájának. Ennek köszönhetően augusztus 14-én megjelent az a Kormányrendelet (233/2017. (VIII. 14.), mely  a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) kialakításával és működtetésével, valamint a kiszabott bírságokkal kapcsolatban állapít meg új szabályokat. A TSM-rendszer szeptember 19-étől éles, viszont a rendszer által begyűjtött adatok alapján 2017. december 31-éig nem fogják bírságolni, csupán figyelmeztetni a járművek üzembentartóit. 2017. november 13-ától a 165 000 forintos „horror” bírságmértékek 40 000 forintra csökkennek.

A TSM-rendszer a Kormányrendeletben foglaltak szerint szeptember 19-étől válik élessé, azonban 2017. december 31-éig az objektív felelősség elve alapján kiszabható bírságról csak figyelmeztető határozatot kap a TSM-rendszerrel detektált túlsúllyal közlekedő jármű tulajdonosa. A figyelmeztetésen minden olyan adat szerepel majd, amely később a bírságolási dokumentumon is rajta lesz, de egyelőre csak arra hívja fel az üzembentartók figyelmet, hogy szeptember 19-étől változott a jogszabály, és a rendeletben meghatározott bírsággal sújtanák a jármű tulajdonosát, ha a mérés élesben üzemelne.

Az átmeneti idő alatt csak az objektív felelősség elve alapján kiszabandó bírságok megfizetése alól mentesülnek a járműtulajdonosok, ami szintén szeptember 19-étől terjed ki a TSM-rendszerben detektált túlsúly, illetve a mérési eredmény befolyásolásának tilalmára.

Fontos szem előtt tartani, hogy az átmeneti időszakban is bármikor megállíthatják a járműveket az ellenőrök, azzal a céllal, hogy a TSM által előszűrt és előre jelzett járműveket hitelesített mérlegen (tepsi) megmérjék. Ha szabálytalanságot tapasztalnak, nincs mentesség, hiszen a már eddig is alkalmazott jogszabályok szerint folytatják le a bírságolási eljárást. A mentesség csak az objektív ágra vonatkozik!
A pontos bírságtételeket az augusztus 15-én megjelent rendelet határozza meg, amely a Magyar Közlöny 129-es számában olvasható.

Az MK 129. idevágó része ide kattintva letölthető
(kizárólag tagjaink számára, belépés után elérhető tartalom)

Az MKFE tovább folytatja az egyeztetéseket annak érdekében, hogy

  • a speciális járművekkel kapcsolatos magasabb toleranciák és ezeknek a járműveknek a regisztrációja gördülékenyen megtörténhessen,
  • a speciális szabályok alá nem tartozó járművek (hűtős, ponyvás, stb.) bírságolásánál a rendszer mérési pontosságának megfelelő tolerancia beépülésre kerüljön,
  • folytatódjon a tapasztalatszerzés, vagyis további tesztmérésekre van szükség szélsőséges időjárási viszonyok között,
  • megismerjük az útburkolat elhasználásából adódó mérési pontosság változását (ami csak huzamos használat során derülhet ki).

A jogalkotó együttműködéséről biztosította az MKFE szakértőit a 2017 év hátralévő részében a TSM bevezetésének körülményeinek tisztázásában.

 

Útdíj-bírságokkal kapcsolatos változások (2017. november 13-tól)

A négy éve hatályos bírságmértékek csökkentésében áttörést ért el az Egyesület. Törekvéseink szerint megkülönböztetni szükséges a gondatlan és a szándékos útdíj-nemfizetéseket, illetve az azok közti különbséget az útdíj-bírságok mértékében. Egyeztetéseink eredményeképpen jelent meg a fenti rendeletben az a táblázat, amely immáron megkülönbözteti a fenti két esetet a bírság összegében is.

Az eddig 8 óránként kiszabható 165 000 Ft-os bírságtétel 40 000 Ft-ra csökkent, amennyiben 2 órán belül megszüntetik a jogosulatlan úthasználatot.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a csökkenő bírságtételek csak abban az esetben eredményeznek alacsonyabb fizetési kötelezettséget, ha a szabálytalanság észlelése után két órán belül a hibát el is hárítják!

Egyesületünk szakértői megkezdték az egyeztetéseket a hazai legnagyobb bevallási közreműködővel, annak érdekében, hogy ha szükséges, akár jogszabály-módosítással is támogassuk a riasztási rendszer hatékonyságát.

Az MK 129. idevágó része ide kattintva letölthető 

(kizárólag tagjaink számára, belépés után elérhető tartalom)


MKFE-kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.