Első pillantásra:
- A javaslat elfogadása esetén az összes tagállamban – egységesen – az uniós kiküldetési előírások lennének alkalmazandók a gépkocsivezetőkre, nemzetközi fuvarműveletek esetében az adott országban eltöltött kumulált 3 nap után, kabotázs műveletekre pedig mindjárt az első naptól kezdődően.
- Az adminisztráció terén egyszerűsítenének:
- a kiküldetési bejelentést 6 hónapos időszakra lehetne megtenni,
- nem lenne szükség helyi képviselőre a fogadó tagállamban, és
- mindenhol el kellene fogadni az elektronikus dokumentumokat is.
- EU-szerte megtiltanák a 45 órás pihenő kabinban való kivételét, és
- 3 hetente szeretnék biztosítani a gépkocsivezetők hazatérését.
- A jelenlegi kabotázs szabályozás is változna: öt napig korlátlan számú műveletet lehetne végezni.
Az egyes tervezetek – egyelőre csak angol nyelven – elérhetők itt>> TERVEZETEK
A Bizottság sajtóközleménye (magyarul)
Violeta Bulc közlekedési biztos sajtótájékoztatója a közúti csomagról (magyarul)
Marianne Thyssen foglalkoztatási biztos sajtótájékoztatója a közúti csomagról (magyarul)
Az MKFE elemzi a javaslatokat és választott testületei fogják kialakítani azokat az álláspontokat, amelyet Egyesületünk az uniós viták során az elkövetkező év(ek)ben képviselni fog.
A csomagról a végső döntést ugyanis az Európai Tanács és az Európai Parlament közösen fogja meghozni, a ma közzétett javaslatok korántsem tekintendők véglegesnek.
MKFE kommunikáció