Ma Luca, Otília napja van.

Belföldi hírek

Jövő héten megkezdi az ITM a jogszabálymódosítások előkészítését

Az elmúlt két hét folyamatos egyeztetéseinek zárásaként és az ITM-ben megkezdődő jogszabályelőkészítő munka kezdetén Palkovics László miniszter ismét teljes támogatásáról biztosította az MKFE három javaslatát: a GKI felújító képzést követő vizsgák kivezetését, a kamionstop rendelkezések rugalmasabbá tételét és az össztömeg- és tengelysúlymérés szabályok felülvizsgálatát. Az ITM-ben megkezdődik a jogszabálymódosítások előkészítése, hogy azokat a lehető leggyorsabban terjeszthesse a tárca a végső döntést meghozó Közigazgatási Államtitkári Értekezlet (KÁT) elé. Az új szabályok kihirdetésére ezt követően, várhatóan 1-3 hónapon belül kerülhet sor.

Fuvardíjrendezés: hogyan tovább? – szakmai konzultáció március 25-én, Debrecenben

Tisztelt Tagtársak, Fuvarozó társak! Az utóbbi hetekben kialakult helyzetre tekintettel Konyári Antal Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok megyei, Kozma Attila Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei, Pecze Róbert Borsod-Abaúj-Zemplén megyei képviselők, továbbá Gégény Tamás az Árufuvarozói Tanács tagja úgy döntöttek, hogy indokolt összehívniuk egy tagi találkozót, ahol szakmai konzultáció keretében megvitathatjuk a legégetőbb problémáinkat, meghallgathatjuk egymás véleményét, megoszthatjuk a tapasztalatainkat, és végül kialakíthatunk egy közösen képviselt álláspontot, gyakorlatot a továbbiakra – például a fuvardíjakra – vonatkozóan. A találkozóra 2022. március 25-én, pénteken 15:00 órától kerül sor Debrecenben, az Ász Rendezvényházban. Kérjük, legkésőbb 2022. 03. 24-én, csütörtökön 15:00 óráig jelezze, ha részt kíván venni a találkozón.

Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) bevezetésével támogatja a közúti szektor stabil, fenntartható fejlődését és működését a DigiLog Consulting

Az ellátási láncok globálisan komoly nehézségekkel küszködnek 2019-óta, és ez alól nem kivétel a teljes áruszállítás közel 75%-át lebonyolító közúti fuvarozás sem. Mára már nem a pandémia közvetlen hatásai okoznak nehézségeket, hanem az azt követő másodlagos jelenségek, mint a munkaerőhiány, az akadozó ipari termelés, a bérinfláció, az energiaválság vagy éppen a növekvő kamatok, továbbá egyes szektorspecifikus politikai döntések következményei, mint a Brexit vagy a mobilitási csomag, melyek mindegyike jelentősen növeli a fuvarozási költségeket. További – előre nem prognosztizált – költségnövekedést generált az orosz-ukrán háborús helyzet és az olajárak ebből fakadó elszabadulása. A költségnövekedés nem csupán a közúti fuvarozók problémája, hanem a megbízóké és végső soron az egész gazdaságé, mivel a közúti szektor adja a hazai GDP 5%-át és a foglalkoztatottak 3,3%-át.

Üzemanyagár-sapkát a közúti személy- és áruszállítóknak is!

A március 10-i üzemanyagárakat érintő» bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál. A személy- és áruszállító cégeknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban egy minimum 20 százalékos díjemelést», miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron és milyen mennyiségben juthatnak napi szinten üzemanyaghoz. Az MKFE és a NiT Hungary ezért közös levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz annak érdekében, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti személy- és áruszállítók kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá.

Kamionstop: a 96 órás leállás ellen tiltakoznak az érdekképviseletek

A tegnap éjszaka kihirdetett 99/2022. (III. 10.) kormányrendelet visszavonását kérik az érdekképviseletek a magyar Kormánytól. Az MKFE és a NiT Hungary közös levelében leszögezi: az előzetes egyeztetés nélkül elrendelt 96 órás leállás súlyos gazdasági károkat okoz a vállalkozásoknak, és az új üzemanyagvásárlási szabályok mellett indokolatlan is.

Üzemanyagellátási zavarok megelőzése - sürgős beavatkozást kérünk!

Üzemanyagellátási zavarok megelőzése - sürgős beavatkozást kérünk!

Újabb levéllel fordult az MKFE az ITM-hez az elmúlt napokban egyre súlyosabb problémát jelentő üzemanyag beszerzési anomáliák miatt. Nem vitatva az árplafon bevezetésének indokoltságát az MKFE álláspontja szerint az árszabályozás a jelenlegi formájában tarthatatlan, változtatás nélkül az ellátási lánc összeomláshoz vezethet, mert a haszongépjárműveket üözemeltető cégek nem jutnak megfelelő mennyiségű gázolajhoz.

Várjuk felajánlásait, ha szállítóeszközzel támogatná Ukrajnát és a menekülőket

Tisztelt Tagjaink! A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete – együttműködve a hazai karitatív szervezetekkel – lehetőséget kíván biztosítani azoknak a személy- és áruszállító vállalkozásoknak, akik támogatni kívánják Ukrajnát, valamint az ukrajnai menekülteket – a Kárpátaljára és Magyarországra érkezőket egyaránt. Ennek érdekében létrehozunk egy adatbázist azokról a felajánlásokról, amelyeket a karitatív szervezetek a humanitárius segítségnyújtás közben igénybe vehetnek. Kérjük, hogy amennyiben fel tud ajánlani járműkapacitást ilyen célra, küldje meg részünkre ezeket az információkat a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.