„A közúti autóbuszos személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokat támogató konkrét intézkedések előkészítésének és megvalósításának azonnal meg kell kezdődnie, hogy az ágazat ne szenvedjen visszafordíthatatlan károkat” – szögezik le az MKFE és a NiT Hungary közösen megküldött javaslatcsomagjának kísérő levelében a két érdekképviselet vezetői. A gyors és hatékony beavatkozás érdekében az MKFE és a NiT Hungary a személyszállító és árufuvarozó vállalkozások védelmére és támogatására összeállított javaslatcsomag személyes megvitatására kéri Palkovics László minisztert.
Megjelent a 81/2020. (IV.1.) Korm. rendelet, amely nagyrészt minden, az MKFE által is kezdeményezett, az áruszállításra vonatkozó könnyítést és észszerűsítést tartalmaz. A legfontosabb: a nemzetközi áruszállításban tevékenykedő magyar gépkocsivezetőnek – ha a határon történő belépéskor egészséges és tünetmentes – nincs karantén kötelezettsége, a fuvarfeladatot további intézkedések nélkül, de a járványügyi előírások, és a kijárási korlátozás szabályait betartva folytathatja.
Az elmúlt napok igazolták, hogy Rajka nem, vagy csak nehezen képes egyedüli határként kezelni az északnyugati desztinációból érkező forgalmat, Hont és Tornyosnémeti pedig földrajzi elhelyezkedésük miatt nem ideális a célirányos (szlovák fel- vagy lerakóra) forgalomnak, esetenként nagy kerülőre és megnöveli a menetidőre kényszerítve a fuvarozókat.