Ma Konrád, Tivadar napja van.

Belföldi hírek

Jogosítvány érvényesség: akár 1 évet is elveszthet, aki rosszkor kezdeményezi a jogosítványa meghosszabbítását

Hiába kapják meg akár öt évre az orvosi alkalmasságot a hivatásos járművezetők, a jelenleg hatályos jogszabályok alapján ugyanis, ha közvetlenül a jogosítvány érvényességének lejárta előtt történik a vizsgálat, akkor közel egy év érvényességi időt el is veszítenek a jogosítványuk tekintetében.

Határátlépés személyforgalomban: egységes, hosszú távon alkalmazható eljárásrendre tettek javaslatot az érdekképviseletek

Rugalmas, de a járványügyi szabályokat is figyelembe vevő határátlépési gyakorlatra tett javaslatot az MKFE és a NiT Hungary az ORFK felé. Az érdekképviseletek felhívták a figyelmet arra, hogy a jelenlegi gyakorlatban a piros vagy sárga besorolású országból személyforgalomban érkező – pl. nyaralás után visszatérő – tehergépkocsivezetők is 14 napos hatósági házi karanténba kényszerülnek, és ez idő alatt a munkájukat sem vehetik fel.

Forgalomkorlátozás és lezárás a Hősök terén

A Városliget Zrt. tájékoztatása szerint 2020. július 17-én és 18-án altisztavatási ünnepség miatt forgalomkorlátozásra és lezárásokra kell számítani a Hősök terén. A jelzett időszakban lezárják a Hősök terén át vezető utakat, továbbá az Olof Palme sétányt a Műcsarnok körüli teljes szakaszán, és a Műcsarnok és a Dózsa György út között található autóbusz parkolót is.

TÁJÉKOZTATÓ A MAGYARORSZÁGI FEL- ÉS LERAKÓHELYEK SZÁMÁRA AZ ENGEDÉLYELLENŐRZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ KÖTELEZETTSÉGEIKRŐL

A 261/2011. korm. rendelet 4/A. §-a engedélyellenőrzési (CEMT- és bilaterális engedély) kötelezettséget támaszt a magyarországi fel- és lerakóhelyekkel szemben. Az alábbi leírások ennek teljesítéséhez nyújtanak segítséget, az engedélykötelezettség-kereső használatával pedig konkrét fuvarfeladatra vonatkozóan szerezhet információt arról, hogy a magyarországi le- vagy felrakodásra érkező külföldi fuvarozónak milyen engedéllyel kell rendelkeznie, továbbá, hogy a magyarországi fel- vagy lerakóhelynek a vizsgált fuvarfeladathoz kapcsolódóan kell-e kötelezően teljesítenie a jogszabályban meghatározott engedélyellenőrzést, -kezelést, -dokumentálást. Az engedélykötelezettség-kereső három adat – milyen honosságú jármű, honnan, hova szállít – kötelező kiválasztása után egyértelműen meghatározza, hogy milyen engedély(eke)t lehet az adott fuvarfeladatra felhasználni. Ahol több lehetőség kínálkozik – mert használható CEMT-engedély és bilaterális engedély is –, ott mindkettő elfogadható, ezek közül az egyiket mindenképpen be kell mutatnia a külföldi fuvarozónak a rakodás helyszínén. Ahol csak az egyik vagy csak a másik engedély használható, ott kizárólag a jelzett engedéllyel teljesíthető a fuvarfeladat. Amennyiben nem használható sem CEMT-engedély, sem bilaterális engedély, vagyis a fuvarfeladatot jogszerűen nem teljesítheti a fuvarozó, ott ezt a segédlet rövid magyarázattal indokolja. Mivel a tárgyalt jogszabályi kötelezettség a magyarországi rakodásokra vonatkozik, a kereső csak olyan a relációkat tartalmaz, amelyekben történik magyarországi rakodás (pl. Magyarország – Oroszország). Azokat a relációkat a táblázat nem tartalmazza, amelyekben a külföldi fuvarozó tranzitálás céljából halad keresztül Magyarországon (pl. Románia – Németország).

Június utolsó hétvégéjétől újra lesz kamionstop Magyarországon

A folyamatos áruellátás érdekében a nehéz tehergépkocsik 2020. március 12. óta hétvégi korlátozás nélkül közlekedhettek a hazai utakon. Az intézkedés fenntartása a járvány terjedésének lassulásával, a védekezés második szakaszában már nem indokolt. A veszélyhelyzet megszűnése után, elegendő felkészülési időt biztosítva a június 27-i hétvégétől ismét a kamionstop általános szabályait kell alkalmazni.

Újabb könnyítés a gépkocsivezetők személyforgalomban történő határátlépéseinél

Az ORFK-val történt előzetes egyeztetést követően örömmel tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a továbbiakban nincs szükség a személyforgalomban történő beléptetéskor az egyedi méltányossági kérelem benyújtására a külföldi állampolgárságú gépkocsivezetők esetében sem, ha tranzitálás a belépés célja. A munkáltatói igazolás dokumentuma lehet az EU által is ajánlott ANNEX 3 nyomtatvány, amelyet elegendő egyszer elkészíteni – céges aláírással ellátva – a gépkocsivezető részére.

Palkovics László két ügyben ígér azonnali intézkedést

A magyar közúti személy- és áruszállítók helyzetéről, a koronavírus-járvány vállalkozásokra gyakorolt hatásáról, az alágazat működésének jövőjéről egyeztetett 2020. június 10-én Ignácz József Péter, az MKFE elnöke Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel A tárcavezető elismerően szólt az Egyesület elmúlt hónapokban végzett munkájáról, amely komoly segítséget jelentett a fuvarozó vállalkozásoknak, és hasznos szakmai támogatást a hatóságoknak a logisztikai ágazat működésére vonatkozó járványügyi szabályok kialakításában. Palkovics László a tárgyalás végén leszögezte: a két legfontosabb feladat az ágazat újraindítása és a piaci pozíciók megőrzése érdekében a digitális alapokra helyezett engedélyellenőrzési rendszer mielőbbi bevezetése.

Csak a műszaki vizsgával kapcsolatos uniós hosszabbítási lehetőségekkel nem él Magyarország („Omnibus" rendelet)

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, az Unió a 2020/698/EU, úgynevezett „Omnibus” rendeletével kihirdette azokat a 2020. június 4-től kötelezően alkalmazandó könnyítéseket, amelyek az egyes, a járványhelyzet ideje alatt lejárt igazolványok és engedélyek érvényességének automatikus meghosszabbítására vonatkoznak. Mivel a közútra vonatkozó rendelkezések néhány pontjának alkalmazásáról a tagállamok saját hatáskörben dönthettek, bizonytalan volt, hogy Magyarország mely dokumentumok esetében nem él a hosszabbítás lehetőségével. Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a magyar kormány – nagyrészt befogadva az MKFE adminisztratív ügyintézésre vonatkozó könnyítési javaslatait – értesítette az Európai Bizottságot, miszerint úgy döntött, csak a műszaki vizsgával kapcsolatos uniós hosszabbítási lehetőségekkel nem él, minden további határidő módosítás Magyarországon is érvényes.

Az utazó munkavállalók számára is elrendelhető 24 havi munkaidőkeret a veszélyhelyzet idején

A Kormány a Magyar Közlöny 2020. 05. 25-i, 120. számában megjelent és 2020. 05. 26-tól hatályba lépett 232/2020. (V. 25.) Korm. rendelettel - kiegészítve egy (5)-dik bekezdéssel a 104/2020. (IV. 10.) Korm. rendeletet -  egyértelművé tette a korábban kihirdetett alábbi veszélyhelyzeti munkajogi szabályoknak az utazó munkavállalókra történő alkalmazását annak rögzítésével, hogy az alábbi  (1)–(4) bekezdésekben foglaltakat a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (Kkt.) 18/C. § (2)–(3) bekezdéseiben foglalt rendelkezésektől eltérően a Kkt. 18/A. §-ának hatálya alá tartozó munkavállalók tekintetében is alkalmazni kell. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a rendelet szerint az MKFE Kollektív Szerződésének hatálya alá tartozó vállalkozások is jogosultak legfeljebb 24 havi munkaidőkeret elrendelésére a veszélyhelyzet fennállása alatt, annak visszavonását követően azonban ez a lehetőség megszűnik.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.