Az útdíjak befagyasztását, a 2021-es díjemelés elhalasztását kérik az érdekképviseletek a kormányzattól, hangsúlyozva, hogy a tavasszal elfogadott inflációkövető útdíj bevezetésével továbbra sem értenek egyet a szakmai szervezetek, ezért a szabályozás újragondolását szorgalmazzák.
Az dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak és Banai Péter Benő államháztartásért felelős államtitkárnak címzett levélben az MKFE, a NiT Hungary és a FUVOSZ rámutat, hogy épp a koronavírus első hullámának kezdetén került sor legutóbb – előzetes egyeztetés nélkül – díjemelésre (3,4%), amelyet 2019-ben egy példátlanul magas, egyes kategóriákban 30 százalékot is meghaladó tarifanövekedés előzött meg.
„Rövid időn belül több alkalommal növekszik az európai összehasonlításban is drágának számító magyar e-útdíj” – hívják fel a jogalkotók figyelmét az érdekképviseletek a levélben, amelyben azt szorgalmazzák, hogy az inflációkövető útdíjfizetési rendszer alkalmazását legalább egy évvel halassza el a kormány. Az érdekképviseletek egyben arra is javaslatot tettek, hogy a jogszabályt – amennyiben marad a jelenlegi rendszer – korrigálják akként, hogy az útdíjszedőnek legkésőbb a díjemelést megelőző év október 1-ig kötelező legyen kihirdetnie a következő évi tarifákat, hogy a vállalkozások ennek ismeretében tárgyalhassanak a tendereken a megbízókkal.
A teljes levelet IDE» kattintva olvashatja el.
MKFE Kommunikáció