2021. január 27-én megjelent a Magyar Közlöny 12. számában a 18/2021. (I. 27.) Korm. rendelet, amely kiveszi a BiReg hatálya alól a tisztán közösségi engedéllyel végzett fuvarfeladatokat és az ezzel járó regisztrációs kötelezettséget is megszünteti az érintett fuvarozók számára. Mivel a jogszabály e paragrafusa 8 nappal a kihirdetést követően lép hatályba, maradt egy 4 napos átmeneti időszak, amelyben a regisztrációs kötelezettség még él, a bírságrendelet pedig már élesedik, így a regisztráció elmulasztása szankcionálható. Az ellentmondásos helyzet haladéktalan feloldása érdekében az MKFE megteszi a szükséges lépéseket az ITM felé.
Read more ...
Nem kapnak felmentést a BIREG-rendszerben történő regisztrációs kötelezettség alól azok az EU-honos, így magyar fuvarozók sem, akik CEMT-engedéllyel indított fuvarfeladatuk során tranzitálnak Magyarország területén.
Read more ...
Az e-CMR - elektronikus fuvarlevél - mielőbbi magyarországi bevezetésért fogott össze a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület (MSZSZ). A közösen deklarált cél az e-CMR hazai bevezetésének elősegítése.
Read more ...
EMLÉKEZTETŐ — A Telepass tájékoztatása szerint 2021. február 1-jétől megszűnik a Viacard, így az olasz autópálya használatáért fizetendő díjat a későbbiekben kizárólag fedélzeti egységgel (OBU), bankkártyával, illetve készpénzzel lehet kifizetni.
Read more ...
A BIREG jogszabály kihirdetése 2020. december 31-én megtörtént », a rendszerhez tartozó webes felület azonban inaktív. Egyelőre az sem ismert pontosan, hogy konkrétan mely fuvarfeladatoknál és milyen kritériumok esetén kötelező a BIREG használata. A jogszabályból azonban arra lehet következtetni, hogy – ellentétben az eredeti érdekképviseleti javaslattal – a BIREG hatálya nem csak az engedélyhez kötött (CEMT vagy Bilat) nemzetközi áruszállítási műveletekre, hanem a tisztán közösségi engedéllyel végzett fuvarokra is kiterjed. Az MKFE - előzetesen egyeztetve az ITM államtitkárával - a jogszabály finomítására tesz javaslatot, annak érdekében, hogy ne sérüljön az EU-n belüli szolgáltatások szabadságának kritériuma, és valóban a fuvarozók érdekeit szem előtt tartó, a jogkövető vállalkozásokat támogató rendszer valósuljon meg.
A BIREG REGISZTRÁCIÓS FELÜLET 2021. JANUÁR 20. ÓTA ELÉRHETŐ AZ ALÁBBI LINKEN:
https://bireg.gov.hu/bireg/#/account/login
KÉRJÜK, KEZDJE MEG A CÉGREGISZTRÁCIÓT! BÍRSÁGOLÁS JANUÁR VÉGÉIG NINCS! RÉSZLETEK »
A BiReg rendszer ügyfélszolgálat elérhetősége: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TOVÁBBRA IS VÁRJUK AZ ITM ÉS AZ MKFE ALÁBB RÉSZLETEZETT EGYEZTETÉSE ALAPJÁN ELŐKÉSZÍTETT MÓDOSÍTOTT JOGSZABÁLY KIHIRDETÉSÉT A MAGYAR KÖZLÖNYBEN
Read more ...
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy az MKFE Elnöksége a 2021. január 20-i zártkörű elnökségi ülésén egyhangú döntéssel – megköszönve a közúti személyszállítási és árufuvarozási alágazatért végzett szakmai munkáját – 2021. január 21-i hatállyal felmentette Karmos Gábor főtitkárt.
Read more ...
A harmadik országos gépjárművezetők munkába állásának gyorsítása érdekében az ügyintézési idő csökkentését kéri az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság vezetőjétől az MKFE.
Register to read more ...
„A vírus nem mindennapi helyzetet teremtett, nyáron újraindulhat a turizmus a remények szerint” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója hétfőn, a Facebookra feltöltött évindító videójában.
Read more ...
Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk », Franciaországban 2021. január 1-től kötelező jelezni a jármű holtterét a 3,5 tonna feletti járműveken. A matricákat megvásárolhatja az MKFE Szolgáltató Kft-től 490 Ft + áfa/db áron, melyet 1-49 db matrica megrendelése esetén 1.000 Ft szállítási költségért, 50 db feletti rendelés esetén díjtalanul szállítunk ki Önnek.
Read more ...
A visszapillantó tükrökből nem látható holtterekre figyelmeztető jelzés elhelyezésére kötelezik a Franciaországban a 3,5 tonna feletti gépjárműveket 2021. januártól. Az erre vonatkozó jogszabályt még hivatalosan nem hirdették ki, cikkünk frissül, amint megjelenik a végleges változat. Előzetesen annyit lehet tudni, hogy a rendelet hatálya a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre és buszokra vonatkozik majd. A jelzés elhelyezésére vonatkozó kritériumokról az alábbiakban olvashat.
Read more ...