Megállapodás született az Egyesült Királyság és az Európai Unió jövőbeni kapcsolatrendszerének feltételeiről - jelentette be csütörtök délután a londoni miniszterelnöki hivatal. A Downing Street tájékoztatása szerint vám- és illetékmentességre épülő szabadkereskedelmi megállapodás jött létre, a fuvarozásra vonatkozó szabályokat az alábbiakban olvashatja.
A doveri kikötő (helyi idő szerint) december 22-én 23:00 órától újra megnyílt, de kizárólag azok léphetnek be a terminálba, akik rendelkeznek negatív Covid-teszt eredménnyel – áll a Port of Dover közleményében ». Az árufuvarozás újraindításának feltételeiről a brit és francia fél tegnap éjszaka állapodott meg ».
A hitel-visszafizetési moratóriumot érintetlen formában, fél évvel, 2021. július 1-jéig meghosszabbítják, a járulékfizetés elengedését és a bértámogatást pedig a vendéglátóhelyek, a szállodák és az idegenforgalom mellett kiterjesztik a tevékenységüket szünetelni kényszerülő magántulajdonú buszos vállalkozásokra – jelentette be ma délután Orbán Viktor a közösségi oldalán ».
A Magyar közlöny 2020. december 17-én megjelent 281. számában kihirdették a bírságrendelet egyes bírságtételeire vonatkozó módosításokat. Ugyancsak változik a közúti műszaki ellenőrzésen a jármű részletesebb, műszeres ellenőrző vizsgálat alá vonásának szabálya, illetve bővült az ellenőrizhető járműkör. A módosítások egységesen 2021. január 31-én lépnek hatályba.
Felhívjuk tisztelt tagjaink figyelmét, hogy a nemzetközi árufuvarozási és nemzetközi szállítmányozási perek 2021. január 1-jétől elsőfokon kizárólag a törvényszéken indíthatók meg a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) módosítása alapján.
Az Európai Bizottság a múlt héten tette közzé a fenntartható és intelligens mobilitásra vonatkozó stratégiáját ». 2050-ig érő ambíciók, 2030-ra kitűzött számos konkrét terv, 82 kezdeményezésből álló cselekvési terv a következő négy évre – az európai gazdaság karbonsemlegessé tétele jegyében.
Tájékoztatjuk Tagjainkat, hogy a Magyar Közlöny 275. számában megjelent módosítás szerint össztömeges TSM bírságoknál bírságolhatóvá válik a felrakóhely azokban az esetekben, amikor mérlegjeggyel igazolhatóan már a felrakás után túlsúlyos volt a jármű.
Az átmeneti időszak vége közeledik, és továbbra is bizonytalan, hogy 2021. január 1-jéig sikerül-e megállapodni a jövőbeni EU – Egyesült Királyság közötti partnerségről.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Magyar Közlöny 273. számában több, a közúti közlekedést érintő változás jelent meg. Az egyes módosítások hatálybalépésének időpontja eltérő, rövid időrendi áttekintést a következőkben olvashatnak.
Az Európai Unió Bírósága elutasította a Magyarország és Lengyelország által a kiküldött munkavállalók jogait megerősítő irányelvvel szemben 2018. októberében benyújtott megsemmisítés iránti keresetét. Az indokolás szerint az Unió bővítései következtében az uniós jogalkotó újraértékelhette a szolgáltatásnyújtás szabadságával élő vállalkozások és a fogadó tagállamba kiküldött munkavállalóik érdekeit annak biztosítása érdekében, hogy e szabad szolgáltatásnyújtásra az e vállalkozások és az említett tagállamban letelepedett vállalkozások közötti tisztességes versenyfeltételek mellett kerüljön sor. A Bíróság szerint az irányelv módosításai nem piactorzító hatásúak.
A KRESZ tehergépjárművek közlekedésére vonatkozó szabályainak módosítását kezdeményezik az érdekképviseletek annak érdekében, hogy a tehergépjárművek az úti céljuk (le- és felrakó vagy telephely) megközelítésekor az azzal azonos megyében lévő mellékutakat – a súlykorlátozások figyelembevétele mellett –, távolság megkötés nélkül, szabadon használhassák.
A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei rendőrfőkapitány levélben tájékoztatta az MKFE elnökét a záhonyi határátkelő működéséről. Farkas József r. dandártábornok leszögezte: a rendőrség folyamatosan nyomon követi a teherforgalom alakulását, és amennyiben a magyar oldalon várakozás alakul ki, azonnal megtesznek mindent azért, hogy a helyzet minél előbb normalizálódjon.
Az érdekképviseletek kérésének megfelelően egységesen visszavonta a buszos piacfelügyeleti díj megfizetési kötelezettséget a Kormány a 2020-as évre.
A Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2020. november 17-én Magyarország is csatlakozott az M330 sz. multilaterális egyezményhez, amely szerint a 2020. március 1. és 2021. február 1. között lejáró ADR oktatási bizonyítványok érvényessége 2021. február 28-ig automatikusan meghosszabbodik.
A NÚSZ Zrt tájékoztatása szerint a 2021-es országos és megyei autópálya-matricák 2020. december 7-től elérhetőek a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. saját értékesítési felületén, ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) kiemelt feladatának tekinti, hogy megismerje és folyamatosan nyomon kövesse a magyar vállalati szektor gazdasági helyzetét és kilátásait. Ennek kapcsán az MNB rendszeres konjunktúra felmérés lebonyolítását tervezi a hazai vállalatok körében azzal a céllal, hogy a jegybank hiteles képet kapjon a gazdasági folyamatok aktuális és várható alakulásáról.
Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) ez évi utolsó szakmai programja a BREXIT-ről és az EKAER új törvényi és rendeleti kereteiről ad felvilágosítást az érdeklődők számára. A szeminárium jelentkezési határideje 2020. december 9., MKFE tagoknak 50 % kedvezmény!
Levélben érkezett válasz az MKFE, a NiT Hungary és a FUVOSZ november 12-én kelt levelére», amelyben az érdekképviseletek – a járványhelyzetre tekintettel – a vezetési és pihenőidő szabályok átmeneti könnyítésére tettek javaslatot. A szaktárca megvizsgálta a kérdést, és egyelőre nem kíván élni a könnyítés lehetőségével.