Ma István, KARÁCSONY napja van.

Hírek

A közúti fuvarozás körülményeinek javítása elengedhetetlen a koronavírus idején!

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának (TRAN) mai ülésén részt vett Adina Valean közlekedési biztos. Deli Andor fideszes EP-képviselő az ülésen felhívta a figyelmet arra, hogy a koronavírus és a zöld átállás által megváltozott körülmények miatt kiemelten fontos a fuvarozási piac védelmének biztosítása, ehhez pedig a szabályok felülvizsgálata szükséges. Deli Andor európai parlamenti képviselő közleménye.

Meghívó ülés tartása nélküli döntéshozatalra - 2020. május. 23. - 2020. június 8.

Tisztelt Küldöttek! A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Elnöksége a 20200422/4. számú határozatával a működés fenntartása és a felelős gazdálkodás biztosítása érdekében ülés tartása nélküli döntéshozatalról rendelkezett az Egyesület 2020. május 23-ra meghirdetett, de a kihirdetett veszélyhelyzet miatt személyes részvétellel nem megtartható Küldöttgyűlésének kiváltása érdekében. (Az ülés tartása nélküli döntéshozatalra a 102/2020. (IV.10.) Korm. rendeletben foglaltak szerint kerül sor.)

Szoros együttműködésre kéri a logisztikai ágazat szereplőit az MKFE és a NiT Hungary

Levélben hívta fel a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT), a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE), a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSzSz) elnökeinek figyelmét az MKFE és a NiT Hungary Schanda Tamás miniszterhelyettes közleményére, amely patrióta gazdaságpolitikát és a hazai piaci szereplők összefogását, együttműködését szorgalmazza.

Együtt a magyar fuvarozókért – patrióta gazdaságpolitikára és hatékony ellenőrzésre  van szükség!

A COVID-19 járvány a magyar gazdaság minden szereplőjét sújtja, a negatív hatások azonban egyes ágazatokban – például a közúti személyszállításban és árufuvarozásban – hatványozottan jelentek meg az elmúlt hetekben. A hazai közúti logisztikai ágazat védelme kiemelt nemzetgazdasági érdek, ahogy erre Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára is felhívta a figyelmet, arra kérve az árukibocsátókat, hogy megbízásaiknál a magyar fuvarozó cégeket preferálják. Kérjük, Ön is segítse ezt a folyamatot, és jelezze felénk, ha azt tapasztalja, hogy valamely fel- és lerakóhelyen igazolhatóan erősödött az utóbbi napokban, hetekben a külföldi fuvarozók és járműveik jelenléte.

Schanda Tamás: aki teheti, magyar fuvarozó céget válasszon az áruja szállíttatásához!

„Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az egyes ágazatok képviselőivel, így a közúti szállítás helyzetéről napi szinten kapjuk a friss információkat” – reagált tegnap közleményében Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkára az érdekképviseletek csütörtökön megküldött levelére. A miniszterhelyettes arról is beszámolt, hogy a magyar szállító cégek pozícióinak megerősítése érdekében megtehető lépésekről a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete vezetőivel is éppen egyeztetéseket folytat a szaktárca. Schanda Tamás hozzátette: az áruszállítással foglalkozó cégek és a munkatársaik teszik lehetővé azt, hogy a magyar emberek hozzájussanak az üzletekben azokhoz a termékekhez, amelyeket meg szeretnének vásárolni – ezért köszönet illeti a szektor dolgozóit, vállalkozóit.

Ignácz József Péter: összefogás és piacvédelem kell az alágazat megvédéséhez (interjú a Trend FM-ben)

Csak összefogással, a kormányzat támogatásával lehet megvédeni a magyar közúti logisztikai fuvarozó vállalkozásokat a járványhelyzet okozta súlyos gazdasági következmények káros hatásaitól –  szögezte le Ignácz József Péter a Trend FM-nek adott interjúban. Az MKFE elnöke rámutatott: soha nem volt akkora szükség a hazai piac védelmére mint most, ezért az előzetes elektronikus regisztrációs rendszer (e-reg) azonnali tesztelése majd gyors beélesítése nem várhat tovább.

A társadalmi felelősségvállalás és a szolidaritás fontosságára hívják fel a figyelmet az érdekképviseletek

„Az új koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklésének több, a kormányzat konkrét gazdaságélénkítő intézkedésein túlmutató eszköze is lehet. Ilyen üdvözlendő kezdeményezés Dr. Nagy István agrárminiszter úr nyílt levele, amelyben – a magyar agrárium és az élelmiszergazdaság védelme érdekében – a közös társadalmi felelősségvállalás fontosságára hívja fel a figyelmet” – áll az MKFE és a NiT Hungary közös levelében, amelyet Schanda Tamás miniszterhelyettesnek (ITM) küldtek meg. Az érdekképviseletek arra kérik az ITM-et, hogy hivatalosan is kérje fel az árukibocsátó cégeket arra, hogy preferálják megbízásaik során a magyar székhelyű fuvarozó vállalkozásokat.

Petíció a közúti áruszállítás kormányzati támogatásáért - kérjük, Ön is írja alá!

Közúti áruszállítás támogatása: egyetértek az MKFE és a NiT Hungary közös szakmai javaslatcsomagjával, kérem a magyar Kormányt, hogy a javasolt intézkedések megvalósításával támogassa a vállalkozások működését, piacon maradását! Az érdekképviseletek közös petíciója a közúti árufuvarozási vállalkozások kormányzati támogatása érdekében. Kérjük, Ön is csatlakozzon az aláírókhoz!

Petíció: Támogatom az MKFE és NiT Hungary javaslatcsomagot és kérem a Kormányt, hogy támogassa az autóbuszos személyszállítókat!

A pandémiás járvány és a Magyarországon is elrendelt veszélyhelyzeti kormányzati intézkedések miatt mind a ki-, mind a beutazó, mind a belföldi turizmus megszűnt, így a hazai különjárati autóbuszos személyszállító vállalkozások tevékenysége 2020 márciusára teljes mértékben leállt. A válság következményeit ebben a szolgáltatói szegmensben mintegy 1500 magyar családi kis- és középvállalkozás szenvedi el. Ha Ön is érintett, olvassa tovább, és egyetértése esetén a lenti linkre kattintva írja alá a petíciót! Köszönjük!

A gazdaságvédelmi akciótervről kezdeményez személyes konzultációt Palkovics László miniszterrel az MKFE és a NiT Hungary

„A közúti autóbuszos személyszállító és árufuvarozó vállalkozásokat támogató konkrét intézkedések előkészítésének és megvalósításának azonnal meg kell kezdődnie, hogy az ágazat ne szenvedjen visszafordíthatatlan károkat” – szögezik le az MKFE és a NiT Hungary közösen megküldött javaslatcsomagjának kísérő levelében a két érdekképviselet vezetői. A gyors és hatékony beavatkozás érdekében az MKFE és a NiT Hungary a személyszállító és árufuvarozó vállalkozások védelmére és támogatására összeállított javaslatcsomag személyes megvitatására kéri Palkovics László minisztert.

Zökkenőmentes, gyors nemzetközi áruszállítás a Kormány új rendelete alapján

Megjelent a 81/2020. (IV.1.) Korm. rendelet, amely nagyrészt minden, az MKFE által is kezdeményezett, az áruszállításra vonatkozó könnyítést és észszerűsítést tartalmaz. A legfontosabb: a nemzetközi áruszállításban tevékenykedő magyar gépkocsivezetőnek – ha a határon történő belépéskor egészséges és tünetmentes – nincs karantén kötelezettsége, a fuvarfeladatot további intézkedések nélkül, de a járványügyi előírások, és a kijárási korlátozás szabályait betartva folytathatja.

Négy újabb átkelő nyílik meg a szlovák-magyar határon április 1-től a két ország valamelyikébe irányuló forgalom számára

Az ITM tájékoztatása szerint az Országos rendőrfőkapitány és szlovák kollégája – a külügyminiszterek egyeztetését követően – arról állapodott meg, hogy 2020. április 1-én, 06:00 órától négy újabb határátkelőt nyitnak meg a két országba irányuló áruszállítás előtt.

2020. évi XII. törvényt a koronavírus elleni védekezésről.

Elfogadta a parlament hétfőn a koronavírus elleni védekezésről szóló törvényt. A veszélyhelyzet idején a kormány a jogszabályoktól eltérő rendkívüli intézkedéseket hozhat az emberek egészsége, a jogbiztonság és a gazdaság stabilitása érdekében A parlament beiktatott egy új bűncselekményt (járványügyi védekezés akadályozása) a Btk.-ba, amely a következő.

Szlovák határ: Vámosszabadi és Somoskőújfalu megnyitást javasolja az MKFE az áruszállítók előtt

Az elmúlt napok igazolták, hogy Rajka nem, vagy csak nehezen képes egyedüli határként kezelni az északnyugati desztinációból érkező forgalmat, Hont és Tornyosnémeti pedig földrajzi elhelyezkedésük miatt nem ideális a célirányos (szlovák fel- vagy lerakóra) forgalomnak, esetenként nagy kerülőre és megnöveli a menetidőre kényszerítve a fuvarozókat.

© 2019 MKFE all rights reserved.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.