2020. március 1-jétől a gyakorlatban is megvalósul az a terv, mely szerint a 86-os főút Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszán 0-24 órás, teljes tilalmat vezetnek be a 20 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre, melyeknek vasárnaptól az M1-es autópálya és az M85-ös által alkotott kerülőúton kell megtenniük a két város közti távolságot — erősítette meg kérdésünkre válaszképpen a Magyar Közút nonprofit Zrt.
A nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó tilalom készülő terveiről még múlt nyáron adtunk hírt. A rendkívül nagy átmenőforgalmat bonyolító 86-os főút mentén fekvő települések (Jánossomorja, Bősárkány és Mosonudvar) polgármesterei ugyanis levélben keresték meg az Agrárminisztériumot azzal a kéréssel, hogy találjanak megoldást a lakosságot terhelő tranzit-teherforgalom korlátozására.
A 20 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre az említett szakaszon már jóideje éjszakai közlekedési tilalom volt érvényben este 22:00 óra és hajnali 06:00 óra között; ez a korlátozás válik 2020. március 1-jétől egész napossá, ami annyit tesz: vasárnaptól kezdve voltaképpen egyáltalán nem közlekedhetnek nyergesvontatóból és félpótkocsiból, valamint tehergépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvények a 86-os főút Mosonmagyaróvár és Csorna közötti szakaszán, hiszen nagy általánosságban ezek azok az áruszállításra használt járműkombinációk, melyek össztömege a 20 tonnás határ fölé esik. A buszokra a korlátozás nem vonatkozik.
A közút kezelője elkezdte a jelzőtáblák kihelyezését, melyekkel a 86-os főúton a két autópálya csomópont közötti szakaszon, a főúton a lakott terület táblákon, illetve a rávezető országos közutakon Acsalag és Maglóca lakott területén lehet találkozni. A terelőútként kijelölt M1 - M85 - M86 gyorsforgalmi úthálózaton a korlátozást új előjelző táblákkal és a meglévő változtatható jelzésképű táblákon is jelzik.
Az érintett körzetben tevékenykedő vállalkozások a korlátozás alóli felmentésképpen behajtási engedélyt kérhetnek a Magyar Közútnál.