Ma Olivér napja van.

Belföldi hírek

Csütörtökön itthon drágul a gázolaj

Csütörtökön itthon drágul a gázolaj

Értesüléseink szerint 2024. november 21-én (csütörtökön) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 7 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint illetően most nem várható változás — tudtuk meg piaci forrásokból.

Egyesületi kezdeményezés a Tempo-100-as feltételrendszer könnyítésére

Egyesületi kezdeményezés a Tempo-100-as feltételrendszer könnyítésére

Egyesületünk kezdeményezései között már hosszú ideje napirenden van az autóbuszok Tempo-100-as engedélyének, illetve az ahhoz kapcsolódó hazai feltételrendszernek a vizsgálata. Az elmúlt évtizedekben a hazai járműállomány és a technológiai fejlődés olyan dinamikus változáson ment keresztül, ami miatt az újonnan forgalomba helyezett autóbuszok jelentős része gyárilag már eleve alkalmas autópályán és gyorsforgalmi úton a 100 km/h-val való biztonságos közlekedésre. A szaktárcának 2024. november 20-án küldött, újabb levelünkben ezért változatlanul szorgalmazzuk a Tempo-100-as szabályozás redukálását.

Két új kút a DKV hazai elfogadóhálózatában

Két benzinkút csatlakozott a DKV-üzemanyagkártya-elfogadó pontokhoz hazánkban: a kártyabirtokosok immár egy pécsi és egy kiskunhalasi töltőállomáson is tudják használni kártyájukat — közölte szolgáltató partnerünk, a DKV Euro Service 2024. november 20-án.

Megjelent a 2024/III. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

Megjelent a 2024/III. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

2024 harmadik negyedévében a II. negyedévhez viszonyítva alig (mindössze 1,1 - 2,1%-kal) emelkedtek a költségek, és a díjak is hasonló mértékben nőttek, a vállalkozások túlnyomó részénél mégis veszteséges a fuvarozási tevékenység. Az elmaradás oka, hogy a fuvarozók még mindig nem tudták teljesen áthárítani a 2024-es év első negyedévében jelentkező költségsokkot — derül ki a DigiLog Consulting 2024. évi harmadik negyedévről szóló közúti fuvarozási árindexéből (KFX), melyet az üzleti tanácsadó cég 2024. november 18-án (hétfőn) publikált.

Minden, amit a járművek téli felkészítéséről tudni kell

Téli járműfelszerelés itthon és külföldön

Késő ősszel, de különösen most, az első éjszakai fagyok beköszöntével ismét terítékre kerül a járművek hidegebb és sötétebb hónapokra való felkészítése, és a járművezetőknek is alkalmazkodniuk kell a megváltozott útviszonyokhoz. Nemcsak a baleseteket, hanem a bírságokat és a hirtelenül adódott műszaki meghibásodások okozta kényszerpihenőt is elkerülheti az, aki télen (is) felkészülten indul útnak. Áttekintésünk a nemzetközi utakat járó tagvállalkozásainknak is eligazodást és támpontot szeretne nyújtani abban, hogy mely országban pontosan mi a megkövetelt téli felszerelés.

Véleményezzük a járművezetők képzéséről és vizsgáztatásáról szóló jogszabály módosítását

Véleményezzük a járművezetők képzéséről és vizsgáztatásáról szóló jogszabály módosítását

Az Építési és Közlekedési Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta „A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet” következő módosítását. Az MKFE levélben hívta fel a figyelmet újra, hogy a rendeletből ki kellene venni, hogy az oktatójárműveknek kézi sebességváltó karral kelljen rendelkezniük. E feltétel ugyanis megakadályozza az autósiskolákat, hogy a tanulókat automataváltós oktatójárművön oktathassák. A szaktárca 2024. november 18-án újabb, a képzési szabályokat is érintő tervezetet tett közzé, mely szövegjavaslatot tartalmaz az automataváltós járművekre nézve.

MKFE-kezdeményezés a tengelyszám-állítási mulasztások rendezésére

MKFE-kezdeményezés a tengelyszám-állítási mulasztások rendezésére

A hazai útdíjrendszer 2024. január 1-jei egyik fontos változása, hogy az öt- vagy többtengelyes járművekre bevezették a „J5”-ös kategóriát. A korábbi „J4” kategória helyett az öttengelyes járműszerelvényeknél immár szükséges a „J5” kategóriára való átállítás; függetlenül attól, hogy a hány tengely érintkezik az úttesttel. Tagvállalkozásaink visszajelzései szerint a tengelyállítás tetemes bírságot okozott egy-egy vállalkozásnak, ugyanis a bírságriasztási funkció az év első hónapjában még nem állt a fuvarozók rendelkezésére, így a mulasztásról a vállalkozások csupán az első bírság megérkezésekor értesülnek. Utolsó frissítés: 2024. november 18.

Fuvarozók Farsangi Bálja 2025.

A Fuvarozók Bálja már több mint két évtizede a fuvarozói szakma legmagasabb rangú társadalmi eseménye. A rendezvény fő célja, hogy hangsúlyozza a fuvarozói szakma egységét, e hivatás társadalmi és gazdasági fontosságát és a fuvarozók szakmai kiválóságát. A Fuvarozók Bálja nemcsak egy szórakoztató este, hanem a szakmai kapcsolatok ápolásának, bővítésének legfontosabb színhelye, ahol régi barátok újra találkozhatnak, és új üzleti kapcsolatok is születhetnek. A Fuvarozók Farsangi Báljának időpontja: 2025. február 22. (Budapest Marriott Hotel).

Újabb kezdeményezés a hatósági, műszaki vizsgák meggyorsítására

Újabb kezdeményezés a hatósági, műszaki vizsgák meggyorsítására

Az elmúlt időszakban az az MKFE több ízben és hangsúlyozottan jelezte» az illetékeseknek, hogy a járművek forgalomba helyezése és honosítása országszerte sorozatos időpontfoglalási nehézségekbe ütközik a hatósági vizsgaállomásokon. Mivel azonban tagvállalkozásaink változatlanul többhetes várakozást tapasztalnak, ezúttal 2024. szeptember 20-án újabb, magasabb döntéshozatali szintre célzott hivatalos levelet küldtünk, melyben kezdeményezzük, hogy a tevékenységi engedéllyel rendelkező fuvarozó vállalkozások járműveinek (buszok és 3,5 t feletti tehergépjárművek) első forgalomba helyezése és honosítása a hazai külső vizsgaállomásokon is elvégezhető legyen.

Kezdeményezzük a kamionstop-rendelet felülvizsgálatát

Kezdeményezzük a kamionstop-rendelet felülvizsgálatát

Az ÉKM elutasította azon kezdeményezésünket, mellyel a 2024. november 1-jei ünnepnapra éjszakai szabad időablakot kértünk. A kamionstop ezért a szokásos menetrend szerint volt érvényben, a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek ezúttal az éjszakai idősávban nem közlekedhettek. Az MKFE a legutóbbi kérésében is kifejtette, hogy az átmeneti megoldás helyett jogszabályban kellene rögzíteni többek között az éjszakai időablakos megoldást.

1. oldal / 440

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.