2000 óta a közútkezelő huszonkét munkatársa halt meg munkavégzés közben, mert figyelmetlen vagy szabálytalanul közlekedő autósok elütötték őket. A Magyar Közút az elmúlt években számos figyelemfelhívó kampányt indított munkatársai védelmében, legújabb kampányuk pedig a „Vedd észre!” címet viseli.
A közutas munkaterületek elengedhetetlen védelmi elemei a terelőkúpok. A szakemberek ezekkel tudják kijelölni azokat a területeket, melyeket szeretnének lezárni, és ezekkel az elemekkel tudják felhívni a közlekedők figyelmét, illetve mutatnak utat nekik a helyes irányba, hogy védjék kollégáikat.
A Magyar Közút legújabb, 2024 szeptemberi kampányfilmjében három hétköznapi szituáción keresztül mutatják be, hogy miért kell komolyan venni ezeket a jelzéseket. Vannak, akik egyszerűen nem veszik észre a kúpokat, vannak, akik látják ugyan, de tudatosan szegik meg a szabályokat, és vannak, akik pusztán nem veszik elég komolyan ezeket a jelzőtárgyakat. Ezekből a helyzetekből csak baj származhat. Egy étteremben, egy hotelszobában vagy irodai környezetben ezek a szabálytalanságok nem feltétlenül járnak balesettel, azonban a közúton emberéletet követelnek.
Ezért lett a kampány címe „Vedd észre!”, hiszen ha az autósok vezetés közben a magára vezetésre, az útra, a fix vagy ideiglenes jelzésekre, terelőkúpokra figyelnek, azzal nemcsak magukat, hanem a közúton dolgozókat is védik.
A legújabb figyelemfelhívó közutas kampányfilm elérhető a Magyar Közút hivatalos Youtube-csatornáján.