2025 nyaráig még biztosan zárva lesz az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza, melyet süllyedés miatt 2024 februárjában kellett lezárni a forgalom elől. Az utat az eredeti tervek szerint 2024 augusztusában adták volna vissza a közlekedőknek, azonban a süllyedés megállításához és a pályarekonstrukcióhoz elvégzett statikai és talajtani vizsgálatok kedvezőtlen eredményt hoztak. Nagyvolumenű mélyépítési munkákat kell végezni, hogy a szakasz ismét használható legyen.
A sztrádát 2021-ben nyitották meg a forgalom előtt, azonban széles repedések jelentek meg rajta. A kivitelező előre nem látható okokkal, így a talajvíz mozgásával magyarázta az autópálya szerkezetében történt elmozdulást, mely egészen lenti rétegekben a földműveket is érinti. Mint akkor hírül adtuk: 2024. február 17-én mindkét irányban lezárták az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc-észak közötti szakaszát, mert a pályatest helyenként olyannyira megsüllyedt, hogy halaszthatatlanná vált a teljeskörű garanciális felújítás. 2024 szeptember végére napvilágot látott a talajtani vizsgálat eredménye is: az altalaj felső részét 10-30 méter vastag változékony telítettségű áthalmozott, mérsékelt nyírószilárdságú, összenyomható talajrétegek alkotják, melyeket a víz megjelenése és mozgása tette instabillá. A szaktárca utasított a kivitelezőt a hiba elhárítására, melyet nem költségvetési forrásból finanszíroznak, hanem a kivitelezőnek kell álllnia.
Javasolt kerülőutak:
• Tornyosnémeti felől: kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban » 3-as út » visszatérés a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban
• Kassa felé: kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban » 3-as út » visszatérés az M30-as autópálya Szikszó csomópontban
• Bánréve és Miskolc-észak felé: kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban » 306-os út » 26-os út.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2024. februári közleménye »
Címlapképünk illusztráció, mely nem a helyszínen készült