Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.
- január 1-jétől a NAV-nál is kötelező lesz a cégkapu használata, kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a vállalkozások.
A gazdálkodó szervezeteknek 2018. január 1-jétől kötelező a Cégkapu használata, azonban a NAV-nál egy év haladékot kaptak, vagyis ez év végéig a cégek képviselői még használhatják a KÜNY (köznyelven Ügyfélkapu) tárhelyet is. FONTOS! Az átmeneti időszak csak a NAV-val való kommunikációra vonatkozott, a felkészülés biztosítása érdekében. A jogi személyeknek 2018. január 1-jétől minden más hatósági ügyet már a Cégkapun keresztül kellett intézniük.
A Cégkapuról részletesen olvashatnak az AutóKözlekedés februári, illetve július-augusztusi számában, valamint ITT.
Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, számukra továbbra is az ügyfélkapu, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhely szolgál az elektronikus kommunikációra.
További részletek a NAV honlapján, valamint a Wolters Kluwer két cikkében, ITT és ITT.
MKFE Kommunikáció