Az Európai Unió Versenyképességi Tanácsa 2017. február 20-i ülése alkalmából kilenc uniós tagállam nyilatkozatot tett közzé, amelyben élesen bírálja az EU egyes tagállamaiban megjelenő protekcionista, burkolt piacvédelmi intézkedéseket, valamint felszólítják az Európai Bizottságot, hogy haladéktalanul, és teljes szigorral szabjon gátat az EU egységét és versenyképességét is veszélyeztető nemzetállami szabályok bevezetésének.
Az Európai Unió Versenyképességi Tanácsa 2017. február 20-i ülése alkalmából kilenc uniós tagállam – Bulgária, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia – tett közzé egy nyilatkozatot, válaszként a január 31-én megjelent „Road Alliance” szövetség közleményére. A Road Allience 8+1 ország – Ausztria, Belgium, Dánia, Franciaország, Luxemburg, Németország, Olaszország, Svédország és az EU-n kívüli Norvégia – összefogása, amelynek célja, hogy véget vessenek a közúti szállítási ágazatban szerintük jelentkező versenytorzító hatásoknak és a biztonságot veszélyeztető szabálytalanságoknak. A szövetség a szociális dömpingre hivatkozva kívánja kontrollálni a közúti szállítási szolgáltatók működését, miközben ezek a bevezetni kívánt, vagy már bevezetett szabályok – az MKFE álláspontja szerint is –, súlyos, és indokolatlan beavatkozást jelentenek az EU szabad szolgáltatási piacába.
Az MKFE az ügyben folyamatosan egyeztet a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, hogy a szakmai-érdekvédelmi szempontok továbbra is markánsan megjelenjenek az EU-ban képviselt hivatalos magyar álláspontban.
A kilenc EU tagállam Road Allience nyilatkozatra született válaszát INNEN>> töltheti le.
A Road Allience-ről
2017. január 31-én Párizsban a fent említett kilenc nyugat-európai ország szövetségre lépett egymással a fuvarozói szektorban jelentkező „szociális dömping” ellen. Az összefogás elsősorban a versenyszabályok betartása és a szociális biztonság érdekében jött létre. A Road Alliance célja az, hogy felvegyék a harcot a munkavállalókkal szembeni visszaélések ellen, és elérjék, hogy az európai uniós szociális irányelveit, és jogszabályait minden tagállam egységesen alkalmazza, és tartsa be. Ezen túl fokoznák az ellenőrzéseket, illetve az országok közötti adatcserét is. A szövetségben résztvevő Németország közlekedési minisztere, Alexander Dobrint hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés nem a kelet-európai fuvarozók ellen született, ugyanakkor a később csatlakozó EU tagok számára teljesen egyértelmű, hogy a „csomagban” a kiküldetési irányelv kiterjesztése is benne van, ami a nyugati országok piacait védené az „olcsó munkaerő” beáramlásával szemben.
MKFE kommunikáció