Csütörtökön befejeződött az ukrán-magyar vegyesbizottsági ülés, amelynek tétje az MKFE részéről az jelenlegi engedélyszám csökkentése, de legalábbis szinten tartása volt, miközben Ukrajna az 1500 kvótán felüli engedélyt is a kontingens részének tekintené, és további bővítést szeretne. Raffai Péter, az MKFE Áruszállítási Tanácsának titkára, valamint Tóth István, az Egyesület orosz nyelvterületekért felelős információs referense a háromnapos tárgyalássorozaton minden további engedélycserére vonatkozó ukrán javaslatot visszautasított, és arra kérte az NFM képviselőit is, hogy tartsák magukat az előzetesen egyeztetett mandátumhoz.
A megbeszélések első napján, a kombinált árufuvarozási ülésen, az ukrán fél a kombinált szállításokról egyeztetett az NFM-el, ahol felmerült a részükről további közúti (tranzit) engedélyek igénye, az MKFE ezt a szándékot sem támogatta.
A második napra tolódó közúti vegyesbizottsági ülésen az ukrán fél elfogadta a 2017-es kontingenst, de továbbra is ragaszkodnának ahhoz az 1500 darab plusz engedélyhez, amelyet idén a kvótán felül kaptak, ráadásul ezeket az engedélyeket 2018-ban már a kvóta részének tekintenék. Ezt az MKFE és a magyar delegáció is elutasította, Egyesületünk a kvóta további csökkentésére tett javaslatot. Mivel az ukrán partner erről hallani sem akart, a tárgyalás eredménytelenül, jegyzőkönyv aláírása nélkül zárult, így egyelőre nincs 2018-ra vonatkozó megállapodás.
Zárásként a felek egy későbbi VB ülésről állapodtak meg, amelynek időpontjára még nincs javaslat. Az MKFE azon az állásponton van, és erre tett javaslatot az NFM felé is, hogy a következő VB ülésre csak 2018-ban kerüljön sor, az engedélykeret esetleges elhasználása ugyanis elsősorban az ukrán félnek lehet probléma a jövő év elején, és ez javítja a magyar delegáció tárgyalási pozícióját.
MKFE kommunikáció