A lengyel ZMPD, a cseh CESMAD Bohemia, a szlovák CESMAD Slovakia és a nemzetközi összefogást kezdeményező házigazda Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) magas rangú képviselői áttekintik azokat a várható negatív következményeket, amelyek az EU kiküldetési irányelvének a közúti fuvarozásra és személyszállításra való kiterjesztése jelenthet a kelet-európai fuvarozási vállalkozásokra.
A Visegrádi Négyek országaiban több százezer kamionszerelvény működik. Ez a kapacitás az Európai Unió ellátási láncának fenntartásában nélkülözhetetlen. A Kelet-Európába telepített termelőüzemek alapanyag ellátása és az itt előállított késztermékek piacra juttatásában szinte kizárólag a kelet-európai országok fuvarozói vesznek részt. Ennek a szolgáltatásnak a korlátozása jelentős áremelkedést hozna a közösség országaiban, amelynek keleti felén munkahelyek százezreit sodornának veszélybe.
A Budapesten tárgyalóasztalhoz ülő szervezetek vezetői várhatóan véleményt formálnak majd arról is, hogy a szolgáltatások szabad áramlása elvének technikai akadályaivá váltak-e már a németországi és franciaországi mellett az ausztriai fuvarfeladatok végrehajtásához megkövetelt indokolatlan mértékű adminisztratív terhek.
A többi között kialakítják álláspontjukat a „szociális dömping és tisztességtelen verseny” vádjával kapcsolatban, amit a „közúti szövetséget” kötő nyugat-európai országok fogalmaztak meg a keleti fuvarozókkal szemben, akik a közösségi és nemzeti jogszabályokat követve, jogszerűen végzik tevékenységüket.
MKFE kommunikáció