Az országosan 32 ezer kilométernyi gyorsforgalmi-, fő- és mellékút üzemeltetéséért felelős Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2021-ben is az ország teljes területén téli üzemmódra, ezzel együtt 0-24 órás szolgálatra vált november 10-től — tudatta közleményében a társaság.
A közútkezelő a 2021-22-es téli szezonban hazánk közúthálózatán összesen 915 nehézgépjárművet, 160 rakodógépet és 158 hómarót mozgósíthat, és a következő hónapokban mintegy 3.700-an dolgoznak váltott, 12 órás műszakokban a szükséges téli útüzemeltetési feladatok ellátásán, koordinációján. Az útszóró anyagok készlete és pótlási lehetősége egész télen rendelkezésre áll. A társaság 488 kilométernyi útszakaszon már felállította a hófogó rácsokat és hálókat.
Fontos tudni, hogy a Magyar Közút a hóeltakarítási és síkosságmentesítési feladatait mindig pontosan előre meghatározott prioritási ütemterv szerint végzi: a gépek mindig először a gyorsforgalmi utakat, majd a főútvonalakat teszik járhatóvá, és csak ezek után kerülhet sor a mellékutak megtisztítására. Egy-egy munkagép szintén kijelölt útvonalterv szerint dolgozik, fordulókörének időtartamát erősen befolyásolja a pillanatnyi időjárás, a havazás intenzitása. A közútkezelő a közleményével egyidejűleg rövid kisfilmben is bemutatja a téli útüzemeltetés sajátosságait és a járatok tervezésének módszerét.
tovább a Magyar Közút közleményére »
VONATKOZÓ KRESZ-SZABÁLY — Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van kijelölve, az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban — egymás mellett haladó — hó eltakarítást végző és figyelmeztető jelzést használó járműveket tilos megelőzni. Az ilyen gépjárművek mögött a követési távolságot fokozott óvatossággal kell megválasztani (1/1975. évi KPM-BM egy. rend. 42. § 5. bek.).