Ma Virág napja van.

NiT Hungary- MKFE közös autóbuszos munkabizottsági ülés

2019. február 5-én 14 órakor került megrendezésre a két szervezet közös személyszállítási munkabizottsági ülése. A megnyitón Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára kiemelte, hogy az érdekképviseletek eddigi története folyamán még soha nem fordult elő, hogy ennyire összefogtak volna, s az is újdonság, hogy közös és nyílt munkabizottsági ülést tartanak. Ezt a tényt mindkét érdekképviselet Tanács Elnöke megerősítette és üdvözölte. A szakmai rendezvényen részt vett az MKFE főtitkára, Karmos Gábor is.
Az ülésen résztvevők a következő napirendi pontokat tárgyalták:
  1. Az üzleti etika kérdései a különjárati autóbuszos személyszállításban
  2. Megnyíló piacok a magánvállalkozások számára – a közszolgáltatási piacnyitás aktualitásai

A kérdéskörök fontosságát jelezte, hogy Jakus József, a NiT Hungary Autóbusz Tanácsa és Pencz Zoltán, az MKFE Személyszállítási Tanácsa elnökeinek vitaindító előadása után bőven akadtak hozzászólások már az első napirendi ponthoz is. A hozzászólásokból kiderült, hogy mindenkinek „más fáj”, más problémája van - fuvarfeladattól, területi elhelyezkedéstől függően. Ezt figyelembe véve azonban mindenki egyetértett abban, hogy az etikának milyen fontos szerepe van a szakmában.

Felszínre került a díjemelés fontossága is, mivel egyre nagyobb terhek hárulnak az autóbuszos vállalkozásokra. A vállalkozás csak úgy tud hosszú távon fent maradni a személyszállítási piacon, ha a költségeibe a fejlesztést is beleszámolja.

Szóba került a biztonság fontossága is. Volt olyan hozzászóló, aki szerint az ellenőrzések számát növelni kellene, és bizonyos szabályok megszegése esetén nagyobb bírságtételt szükséges alkalmazni, mert a jogszabály megsértésével egyesek alacsonyabb áron tudnak szolgáltatni, mint a tisztességes, jogkövető vállalkozások.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy egy új, közös etikai kódex kialakítására lenne szükség, amely a vállalkozásoknak fontos támpont lehetne.

A második napirendi pontnál a menetrend szerinti autóbuszos piacnyitás pályázati lehetőségei kerültek átbeszélésre. Az eddigi információk kerültek megerősítésre, mely szerint az érdekképviseleteket be fogják vonni a pályázat részleteinek kidolgozásába. Hét nagy és hét kisebb térségben gondolkodnak a jogalkotók. A magánvállalkozásoknak a hét kisebb térségre lehet esélyük pályázni, körülbelül 16-40 darabszámú autóbusszal. Karmos Gábor itt jelezte, hogy a pontos részleteket még nem lehet tudni, mert még nincs döntés. Elmondása szerint még az sincs eldöntve, hogy alvállalkozói szerepet kapnak-e a magánvállalkozások. Tájékoztatta a résztvevőket, hogy várhatóan 2020-ra egy évre szükséghelyzeti (kényszerhelyzeti) kijelölésre kerül sor a közszolgáltatás biztosítása érdekében.

A szakmai érdekképviseletek a hatékonyság növelése érdekében mindenképpen folytatni kívánják a közösen elkezdett együtt gondolkodást, a szakmai érdekek érvényesítését. E mellett törekszenek a közös kommunikációra, a közös módszerek alkalmazására is.

MKFE kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.