Egy év alatt több mint a duplájára nőttek a biztosítói kifizetések a Belföldi Árufuvarozói Felelősségbiztosítások kapcsán a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) adatai szerint.
Egy év alatt több mint a duplájára nőttek a biztosítói kifizetések a Belföldi Árufuvarozói Felelősségbiztosítások kapcsán a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) adatai szerint.
Az útburkolat rossz állapota miatt a közútkezelő 7,5 tonnás össztömeg-korlátozást vezetett be a Fejér vármegyei Polgárdi és Füle között 2025. június 10-től.
Csak Pünkösd reggel kezdődik a korlátozás!
Az MKFE kérésének eleget téve a közlekedési tárca éjszakai szabad időablakokat nyitott a pünkösdi hosszú hétvége kamionstopján. Így a nehéz-tehergépjárművek korlátozása a hazai utakon nem szombaton éjjel, hanem csak 2025. június 8-án (Pünkösdvasárnap) reggel 06:00 órakor kezdődik, és az ünnep másnapján éjjel is szabad kamionnal közlekedni Magyarországon.
2025. június 7-8-9-én (Pünkösdkor és az előtte való szombaton) a MOL Kártya Központjánál ügyfélszolgálati szünet lesz, mely a használatarányos útdíjbevallást is érintheti! Amennyiben a leállás miatt a MOL útdíjbevallási szolgáltatása korlátozottá válna, a használatarányos útdíjrendszerben közlekedő járművek tengelyszámának átállításra egy alternatív internetes oldalon átmeneti megoldást biztosítanak. Tudnivalók itt!
Továbbra is literenként 17 Ft a visszaigényelhető összeg
A NAV közzétette honlapján a következő tárgynegyedévre (2025. július 1. — szeptember 30.) vonatkozó, a hazai tankolások után a jövedéki adóból visszaigényelhető literenkénti forintösszeget. A Brent-olaj hordónkénti ára a világpiacon változatlanul 50 dollár fölött mozog. Ez alapján, valamint a jövedéki törvény 2025. január 1-jétől hatályos változása folytán 2025 harmadik negyedévében a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam változatlanul literenként 17 forint.
A DKV magyarországi irodája tájékoztatja ügyfeleit, hogy új helyre költözött. Minden postai küldeményt immár Budapest XIII. kerületébe, a Népfürdő utcai székhelyre kell címezni.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és az Egyesület 100 százalékos tulajdonában lévő MKFE Szolgáltató Kft. új pályázati kört nyit a hivatásos gépkocsivezetőket képző magyarországi autósiskolák részére korszerű, az Építési és Közlekedési Minisztérium által a tehergépkocsi- és autóbuszvezetői alap- és továbbképzési képesítésre felkészítő szaktanfolyamokon és vizsgán alkalmazható, továbbá a vizsga nélküli GKI továbbképzéseknél is alkalmazható szimulátor berendezések bérlésére. Mivel a jelenleg használt szimulátorok egy részének 2025. végén lejár az akkreditációja, Egyesületünk lehetőséget kíván biztosítani azoknak az iskoláknak is a képzések folyamatos és magas színvonalú fenntartására, ahol nincs lehetőség új eszköz megvásárlására. A pályázat célja olyan korszerű, hosszú távon akkreditált eszközök biztosítása, amelyek emelik a képzési színvonalát, megfelelnek a járművezetők biztonságos, hatékony és magas színvonalú képzéséhez, továbbképzéséhez és vezetéstechnikai tréningjeihez. A pályázó iskoláknak vállalniuk kell, hogy az MKFE tagvállalkozásainál foglalkoztatott hivatásos gépkocsivezetők képzését a piaci feltételeknél kedvezőbb kondíciókkal végzik el. A pályázatok benyújtási határideje: 2025. június 30., 24:00 óra
A rendőrség 2025. június 4-én közzétette annak a tehergépjármű-ellenőrzési akciónak az eredményeit, melyet a közlekedési hatóság szakemberei végeztek 2025. május első napjaiban a román-magyar határon. A külföldi honosságú kamionokra élesített razzia keretében legnagyobb számban román, török, bolgár és lengyel fuvarozók akadtak fenn a rostán.
A Budapest Airport 2025. május 19-i tájékoztatásával számos új, hasznos, gyakorlati tudnivalót osztott meg azok számára, akik mikrobusszal vagy nagy busszal végzik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasainak kiszolgálását. Június eleji emlékeztetőjében a társaság újra kéri a lenti vezérelvek betartását.
2025. június 8-tól két új magyarországi útszakasz válik díjkötelessé, melyekről a Magyar Közlöny adott tájékoztatást. A változások az e-matrica-rendszerben közlekedő személy- és kishaszongépjárműveket, valamint a HU-GO-rendszert használó nagy járműveket érintik.