Ma Dénes napja van.

Belföldi hírek

Kérdőív a pesti alsó rakpart lezárásáról

Mint ismeretes, Budapest városvezetése arról döntött, hogy a pesti alsó rakpart hétvégente történő lezárásával több teret igyekszik adni a belvárosi lakóknak. A főváros most kérdőívet intéz az érdekelteknek, hogy együgyben véleményt nyilváníthassanak, mert terítékre került, hogy a rakpartot a jövő évben is le fogják zárni a gépjárművek elől.

Záhony: a határátlépés gyorsítását kérik, és újabb kétoldalú egyeztetést kezdeményeznek az érdekképviseletek

Az elmúlt napokban újra kritikusan hosszú várakozási idők miatti azonnali beavatkozást, valamint a problémák kezelését hosszú távon is megoldó kétoldalú egyeztetések folytatását kérik az érdekképviseletek az ORFK, a NAV valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium illetékeseitől.

Hétezren kaptak bírságot mobilozás, gyorshajtás vagy biztonsági öv miatt

Közzétette a rendőrség a 2020. szeptember 14–20. között egész Magyarország területére kiterjedő, összehangolt ellenőrzési kampány eredményeit. Eszerint egy hét alatt mintegy 3 és fél ezer közlekedőt bírságoltak meg mobiltelefon-használat és a biztonsági öv becsatolásának elmulasztása miatt, és ugyanennyien kaptak csekket gyorshajtásból eredően — derül ki az ORFK legfrissebb összesítéséből.

Budapest: ősszel is zárva lesz hétvégente a rakpart

Budapest városvezetése úgy döntött, hogy a következő hetekben (visszavonásig) hétvégente továbbra is lezárja a gépjárműforgalom elől a pesti alsó rakpart megszokott szakaszát — közölte a Fővárosi Önkormányzat a turisztikai szervezeteknek 2020. szeptember 24-én írott levelében.

Töltse ki kérdőívünket! -  A Mobilitási Csomag várható hatásainak felmérése

Az Európai Unió elfogadta a Mobilitási Csomagot. Július végén kihirdették a jogszabályi módosításokat. A különféle rendelkezések eltérő időpontban lépnek életbe, elsőként a vezetési- és pihenőidő szabályok módosultak, ezek a változások augusztus 20-tól hatályosak. A következő hónapokban változni fognak a munkavállalók kiküldetésére, a közúti közlekedési szolgáltatói szakmához jutásának feltételrendszerére és a tachográfokra vonatkozó szabályok. Ezekről ITT» olvashat. Egyesületünk – a magyar Kormány tervezett lépéseit is alátámasztandó – szeretné felmérni azt, hogy a Mobilitási Csomag egyes előírásai mennyire érintik hátrányosan a magyar fuvarozó vállalkozásokat. Kérjük, hogy Ön is szánjon néhány percet az alábbi kérdőív kitöltésére! Köszönjük!

A GKI vizsga és a tartózkodási engedély kiadásának rugalmasabbá tételét javasolja az MKFE

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) és a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) szorosabb együttműködésére tett javaslatot az MKFE annak érdekében, hogy a harmadik országból érkező munkavállalók adminisztrációja rugalmasabbá, gyorsabbá váljon. A javasolt változások a koronavírus járvány utáni időszakban is alkalmazhatók lehetnek, azaz hosszabb távon is segíthetik a külföldieket is alkalmazó fuvarozó cégek munkáját.

TSM-rendszer: az ITM együttműködését kérik az érdekképviseletek az anomáliák megszüntetése érdekében

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (ITM) és Bartal Tamás vezérigazgató (NÚSZ) együttműködését és támogatását kérik az érdekképviseletek a TSM-rendszerben továbbra is tapasztalt anomáliák kivizsgálása, a szükséges intézkedések és indokolt beavatkozások megtétele érdekében. Az MKFE –  a korábbi hasonlói kezdeményezése mintájára – ezúttal is felhívja a figyelmet arra, hogy a rendszer működésének hibáit kizárólag a TSM mérések és statikus mérlegeken végzett kontrollmérések eredményeinek összevetésével lehet feltárni. Az érdekképviseletek álláspontja szerint a rendszer jelenleg nagy számban büntet olyan fuvarozókat, akiknél valójában nincs túlsúly.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.