Ma Virág napja van.

Belföldi hírek

Június 27-28-tól újra kamionstop Magyarországon! — Részletek

EMLÉKEZTETŐ — mint hírül adtuk: a veszélyhelyzet három és fél hónapos időszaka után 2020. június 27-28-tól újra visszaáll a hétvégi és ünnepnapi kamionstop megszokott rendje Magyarországon. A 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása június utolsó szombatján 22:00 órakor kezdődik, és vasárnap 22:00 óráig tart. A kamionstop a hazai utakon az összes környezetvédelmi kategóriába tartozó járműre, illetve belföldi és nemzetközi forgalomban közlekedőkre egyaránt vonatkozik.

13,5 forint jár vissza a 2020 harmadik negyedéves tankolásokra

Kedvezően érinti a nagy járművek üzembentartóit a 2020. július 1-jétől életbe lépő adószint-változás: 2020 harmadik negyedévében ugyanis nemcsak a gázolaj jövedéki adója, hanem (azzal párhuzamosan) a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam is emelkedik. Ezáltal a júliusi, augusztusi és szeptemberi üzemanyag-vételezések után 13 forint 50 fillérre nő a visszaigényelhető adómérték a korábbi 3,50 helyett. Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmet arra, hogy a fuvarmegbízásokkal kapcsolatos díjaknál vegyék figyelembe a fenti változást, és az ajánlataikat ennek megfelelően, a vállalkozás számára legoptimálisabb módon alakítsák.

2021-es szigorítások a „kata”-nál

A „kata” adónembe tartozó vállalkozásoknál 2021-től hárommillió forint feletti számlák esetén (ha ugyanaz a számlák kibocsátója), 40 %-os adót kell majd fizetni a hárommillió forint feletti részre — hangzott el Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter 2020. június 25-i sajtótájékoztatóján.

TÁJÉKOZTATÓ A MAGYARORSZÁGI FEL- ÉS LERAKÓHELYEK SZÁMÁRA AZ ENGEDÉLYELLENŐRZÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ KÖTELEZETTSÉGEIKRŐL

A 261/2011. korm. rendelet 4/A. §-a engedélyellenőrzési (CEMT- és bilaterális engedély) kötelezettséget támaszt a magyarországi fel- és lerakóhelyekkel szemben. Az alábbi leírások ennek teljesítéséhez nyújtanak segítséget, az engedélykötelezettség-kereső használatával pedig konkrét fuvarfeladatra vonatkozóan szerezhet információt arról, hogy a magyarországi le- vagy felrakodásra érkező külföldi fuvarozónak milyen engedéllyel kell rendelkeznie, továbbá, hogy a magyarországi fel- vagy lerakóhelynek a vizsgált fuvarfeladathoz kapcsolódóan kell-e kötelezően teljesítenie a jogszabályban meghatározott engedélyellenőrzést, -kezelést, -dokumentálást. Az engedélykötelezettség-kereső három adat – milyen honosságú jármű, honnan, hova szállít – kötelező kiválasztása után egyértelműen meghatározza, hogy milyen engedély(eke)t lehet az adott fuvarfeladatra felhasználni. Ahol több lehetőség kínálkozik – mert használható CEMT-engedély és bilaterális engedély is –, ott mindkettő elfogadható, ezek közül az egyiket mindenképpen be kell mutatnia a külföldi fuvarozónak a rakodás helyszínén. Ahol csak az egyik vagy csak a másik engedély használható, ott kizárólag a jelzett engedéllyel teljesíthető a fuvarfeladat. Amennyiben nem használható sem CEMT-engedély, sem bilaterális engedély, vagyis a fuvarfeladatot jogszerűen nem teljesítheti a fuvarozó, ott ezt a segédlet rövid magyarázattal indokolja. Mivel a tárgyalt jogszabályi kötelezettség a magyarországi rakodásokra vonatkozik, a kereső csak olyan a relációkat tartalmaz, amelyekben történik magyarországi rakodás (pl. Magyarország – Oroszország). Azokat a relációkat a táblázat nem tartalmazza, amelyekben a külföldi fuvarozó tranzitálás céljából halad keresztül Magyarországon (pl. Románia – Németország).

Teherforgalmi rakodóhely-foglalási rendszer: személyes konzultáció a fuvarozókkal

A következő, vagyis a konzultációs szakaszába lépett a budapesti városvezetés „LIFE IP HungAIRy” névre keresztelt projektje, melynek célja egy lekérdezhető adatbázisból és online foglaltságjelző térképből álló rendszer megalkotása, mely nemcsak a főváros területén bonyolódó áruszállítás ütemezését tenné könnyebbé, hanem Budapest környezeti terhelését is csökkentené. A szervezők ezúttal személyes tájékoztatóra várják a fuvarozókat és szállítmányozókat, hogy velük közösen tudják kialakítani a készülő áruszállítási gyakorlat budapesti modelljét.

Budapest közlekedésszervezéséről szól a Magyar Autóklub kérdőíve

Egységesen 50 km/h legyen-e a megengedett legnagyobb sebesség a fővárosban? Lezárják-e véglegesen a Lánchidat a gépjárműforgalom elől? A lakosság vagy a turisták érdekei az előbbrevalók? Folytatódjék-e a kerékpáros forgalom előnyben részesítése a gépjárművekkel szemben? — Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre vár választ rövid, online kérdőívében a Magyar Autóklub.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.