Ma Brigitta napja van.

Belföldi hírek

A Secret Control GPS Kft. közleménye

Tisztelt Ügyfeleink! Mindenekelőtt szeretnénk kifejezni hálánkat és köszönetünket a türelemért és támogatásért, amelyet az elmúlt időszakban kaptunk. Az Önök együttműködése és megértése kiemelkedő fontosságú számunkra, melyből rengeteg energiát kaptunk, köszönjük. Az elmúlt napokban bekövetkezett technikai kimaradásért elnézést kérünk. Elszántan dolgozunk azon, hogy mielőbb helyreállítsuk szolgáltatásainkat a megszokott kiváló színvonalon.

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

Hivatalosak a 2024. január 1-jétől érvényes útdíjak, útdíjkalkulátorral!

December 5-én éjszaka megjelent a Magyar Közlöny 173. számában» az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendelet és a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról rendelkező 22/2023. (XII. 5.) ÉKM rendelet. A jogszabály kihirdetését követően a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a weboldalán hivatalosan is közzétette a 2024-es tarifákat, továbbá elérhetővé vált a szolgáltató weboldalán a 2024-es díjakkal számoló útdíjkalkulátor is.

Autóbuszok útdíja 2024-től – a díjtételek jármű-kategória szerinti csökkentését javasoljuk!

Az e-útdíjrendszer struktúrájának teljes átalakítása, a 2024 január 1-jétől várható jelentős hazai útdíjemelés és az autóbuszoknak a megtett úttal arányos díjfizetési rendszerbe terelése tekintetében folytatjuk az érdekérvényesítést társegyesületünkkel a NiT Hungaryval együttműködve. Az érintett minisztériumok részére küldött javaslatunk a változásokkal leginkább érintett autóbuszos vállalkozói kör terheinek csökkentését célozza. Frissítve: 2024. január 8.

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését

Az MKFE a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitányságtól kért tájékoztatást, annak érdekében, hogy a fuvarozókat friss információkkal tudjuk ellátni a záhonyi teherforgalmat érintő változásokról. Kérdésünkre a rendőrség megerősítette, hogy az Ukrajna irányába tartó tehergépjárművek a 4. számú főútvonalat Kisvárda településig tudják igénybe venni, ahol a 4145. számú útra kerülnek átterelésre, ahonnan Tiszabezdéd településen keresztül térhetnek vissza a 4. számú főútvonalra. A Záhonynál Magyarországra belépő tehergépjárműveknek továbbra is használhatják a 4. számú főutat. (Frissítve: 2023. 12. 11.)

Secret Control GPS Kft.: külső támadás érte a szolgáltató szervereit

Súlyos informatikai támadás érte a hétvégén a Secret Control GPS Kft. szervereit, ezért elérhetetlenek a szolgáltatásaik, ideértve az útdíjbevallást és a flottakövetést is. A hiba elhárításán nagy erőkkel dolgoznak, a vállalat közleménye szerint a rendszer helyreállítása hétfőn megtörténhet. Frissítés 2023.12. 05.

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Háromszorosára emelkedik a visszaigényelhető jövedéki adó

Törvénybe foglalták a magasabb visszaigénylési szintet!

Egyesületünk hónapok óta tartó intenzív érdekérvényesítési erőfeszítéseit méltányolva a kormány a kereskedelmi gázolajként tankolható üzemanyag esetében a korábbi 3,5 forintról 2024. január 1-jétől 10 forintra emeli a literenként visszaigényelhető jövedéki adó mértékét.

Decemberi közlekedési korlátozások Magyarországon — 2023

...november 4-től elkezdődött a kevésbé szennyezők téli mentessége

A sokéves gyakorlat szerint november 4-től idén is kezdetét vette a magyar utakon a nemzetközi forgalomban közlekedő, kevésbé szennyező járművek téli mentessége. Ez azt jelenti, hogy egészen március 1-jéig nem vonatkozik a hétvégi és ünnepnapi kamionstop azokra magyar vagy külföldi, üres vagy rakott EURO 3-4-5-6-os tehergépjárművekre, melyek a magyar államhatár átlépésével közlekednek a hazai közúthálózaton. A szennyezőbbekre és/vagy belföldön közlekedőkre azonban egész télen szombatonként (és ünnepnapot megelőző napon) 22:00 órától vasárnaponként (ünnep napján) 22:00 óráig vonatkozik a kamionstop.

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Változások a hazai útdíjrendszerben — áttekintés és érdekképviseleti álláspont

Az az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. Korm. rendelet» értelmében a júliusi inflációval egyező mértékben, 17,6%-al emelkedett az útdíj 2023. október 1-jétől». Noha az MKFE – tekintettel a januártól várható újabb emelésre – az inflációkövető díjemelés hatályon kívül helyezését kérte a közlekedésért felelős minisztertől», a NÚSZ a díjtáblázatot augusztus közepén közzétette. Az MKFE a miniszternek címzett levelében arra is rámutatott, hogy a 2022. október 15-én végrehajtott 15,6%-os díjmódosítást követő idei újabb kétszámjegyű emelés példa nélküli az Európai Unióban, ráadásul a 2024. januártól esedékes külsőköltség-díj bevezetésével ismét jelentős, 30-80 %-os díjnövekedés várható. Az MKFE leszögezte, hogy az útdíjbevételeket – amelyekből a 2023-as 330 milliárd után 2024-ben további 150 milliárd, azaz összesen 450 milliárd forint bevételt vár a költségvetés – elsősorban a hazai infrastruktúra fejlesztésére kellene fordítani, miközben az alágazat számára kiemelten fontos közúti infrastrukturális beruházások jelentős része leállt, ezért az Egyesület ismét a leállított beruházások (pl. tokaji elkerülő út, M1-es autópálya-bővítés) újraindítását kéri. A legfrissebb tartalom olvasásához görgessen az oldal aljára!  ⇓   (Frissítve 2023. november 29.)

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.