|
A tesztüzem elmaradása komoly kockázatot rejt — mondta Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című műsorában hétfőn, a használatarányos útdíj bevezetésének napján. A hanganyag Facebook-oldalunkon keresztül meghallgatható.
|
![]() |
|
A tesztüzem elmaradása komoly kockázatot rejt — mondta Karmos Gábor, egyesületünk főtitkára a Klubrádió „Reggeli gyors” című műsorában hétfőn, a használatarányos útdíj bevezetésének napján. A hanganyag Facebook-oldalunkon keresztül meghallgatható.
|
![]() |
Szinte tízpercenként látnak napvilágot újabb részletek a sajtóban a magyar utakon hétfőn bevezetett használatarányos útdíjról. Egyesületünk igyekszik minden lehetőséget megragadni, hogy a fuvarozók álláspontját képviselje, s rámutasson az új útdíj hiányosságaira. A nagyobb hazai médiumok híradásait, stúdiófelvételeit, bejátszásait, elemzéseit folyamatosan gyűjtjük honlapunkon a fuvarozók és más tehergépjármű-üzembentartók naprakész tájékoztatására.
Felhívjuk tisztelt Személyszállító Tagjaink figyelmét, hogy a 31/2013. (VI.18.) NFM-rendelet szerinti módosítással az eredetileg 2013. június 30. utáni lejáratú heti és havi matricák a D2, D3 és D4 kategóriákban egységesen érvényüket vesztették július 1-jével. Ez azt jelenti, hogy az autóbuszokra vásárolt matricák is, ezért a személyszállítóknak 2013. július 1-jétől új, B2 kategóriás jogosultságot kell vásárolniuk.
A használatarányos útdíjrendszer a hajnali üzemszünet után 3:00 órakor újraindult, de a reggeli órákban is akadozott. Legfrissebb értesüléseink szerint 7:30 és 10:00 óra között újra díjmentes órákat kellett közbeiktatniuk a rendszer üzemeltetőinek a 3, 5 t fölöttiek számára.
Végig kellene gondolni ennek a rendszernek az elhalasztását még akkor is, ha az útdíjtörvény a július 1-i dátumot rögzíti — mondta egyesületünk főtitkára az m1 „Ma reggel” című műsorában hétfőn reggel; néhány órával azután, hogy a használatarányos díjrendszert üzembe helyezték Magyarországon.
A használatarányos útdíjrendszer startolása után egy órával üzemszünetet rendelt el az Állami Autópálya Kezelő Zrt. hétfőn 01:00 és 03:00 óra között. Ebben a kétórás időszakban a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatták a teljes hazai díjköteles úthálózatot. A rendszerhiba helyreállt.
A Webbase fedélzeti készülékek forgalmazója, a Secret Control GPS Kft. vasárnap este arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy rajta kívül álló okokból az ÁAK Zrt. UD-rendszere és a Secret Control közötti adatkapcsolat nincs teljeskörűen megvalósítva, letesztelve.
Viszonylati jegyhez és járművek OBU-regisztrációjához alkalmas menüpontok is megjelentek vasárnap a www.hu-go.hu internetes portálon. Újdonság, hogy az is válthat viszonylati jegyet az interneten, aki még nem regisztrált felhasználója a HU-GO-nak. Szintén bővült az auditált bevallási közreműködők listája.
Megjelent az útdíjfizetéshez nyújtandó, államilag támogatott KAVOSZ-hitelhez kapcsolódó, állami kezességvállalásról és kamattámogatásról szóló 232/2013-as kormányrendelet.
Közúti Közlekedési Akadémia
1238 Budapest, Nagykőrösi út 349. Tel.: (1) 289 0026, fax: (1) 283 8599
Felnőttképzési nyilvántartási szám: 01-0411-06
Intézmény-akkreditációs lajstromszám: AL-1712
Hódi Magdi: 30/556-32-16; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Gazsi Mónika: 30/664-25-30; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Az MKFE Közúti Közlekedési Akadémia várja az érdeklődők jelentkezését a közeljövőben esedékes, júliusi tanfolyamokra!



















