Ma Adalbert napja van.

Osztrák súlykorlátozás: előjelző táblák a magyar oldalon

2019. november 15-én életbe lépett az osztrák oldalon fekvő Klingenbach és Deutschkreutz településeknél foganatosított (ősszel bejelentett) 7,5 tonnás össztömeg-korlátozás. Az új forgalmi rendre reagálva a magyar oldalon a korlátozás előjelzésére tájékoztató táblákat helyezett ki a Magyar Közút, hogy a határátkelő előtti utolsó csomópontnál a nem célforgalomban közlekedők időben vissza tudjanak fordulni.


Korábban már hírt adtunk arról, hogy Ausztria Burgenland tartományában két határmenti járás vezetése úgy döntött, hogy 2019 őszén 7,5 tonnás össztömeg-korlátozást vezetnek be az osztrák-magyar határ ausztriai oldalán, a Sopronhoz közeli Klingenbach és Deutschkreutz településeknél. A korlátozás a súlykorlátozó táblák kihelyezésével 2019. november 15-től érvénybe lépett.


A burgenlandi szabályozással összhangban (a magyar oldalon) 2019. december 3-án a 84-es főúton 128-as kilométerétől Sopron-országhatárig, illetve a Kópháza-országhatárra vezető 861-es főúton 7,5 tonnás korlátozás lépett érvénybe.


A tilalom alól kivételt élveznek a határátkelőhelyek közigazgatási területeiről induló és ide érkező szállítmányokkal közlekedő tehergépjárművek, a személyautóval közlekedők pedig továbbra is korlátozás nélkül használhatják a burgenlandi tartományba vezető határátkelőket. Mivel a korlátozás kizárólag tehergépjárművekre vonatkozik, így az autóbuszok továbbra is szabadon igénybe vehetik ezeket a határátkelőket.


KIVÉTELEK:

A tilalom nem vonatkozik a határátkelőhelyek közigazgatási területeiről induló és/vagy oda érkező szállítmányokat szállító tehergépjárművekre az alábbiak szerint:

••• Klingenbach-Sopron esetében: Eisenstadt / Kismarton, Rust / Ruszt, Bezirke Eisenstadt-Umgebung und Mattersburg / Kismarton és Környéke Járás és Nagymarton, valamint a Soproni Járás

••• Deutschkreuz-Kópháza esetében: Bezirk Oberpullendorf / Felsőpulya Járás és a Soproni Járás


Információink szerint a magyar fél kérésére december elejétől Kapuvárt is felveszik a kivételes kiinduló- és célforgalmi területek körébe.


A 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek északra legközelebb a Hegyeshalom–Nickelsdorf, délre pedig a Kőszeg-Rattersdorf határátkelőt használhatják.


A bevezetést hosszas társadalmi egyeztetés, hatástanulmányok megvitatása előzte meg. Az Osztrák Gazdasági Kamara mindvégig fenntartásokkal élt, főként az indokolatlan, akár 100 km-t meghaladó kerülők előidézése miatt, amely a fuvarozó vállalkozókat hátrányosan érinti.


Az osztrák hatóságok által bevezetett korlátozásokra a magyar oldalon a korlátozás előjelzésére tájékoztató táblákat helyez ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt., oly módon, hogy a határátkelő előtti utolsó csomópontnál a visszafordulás is lehetséges legyen a nem célforgalomban közlekedőknek.


A 7,5 tonna legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek északra legközelebb a Hegyeshalom–Nickelsdorf, délre pedig a Kőszeg-Rattersdorf határátkelőt használhatják. További alternatív lehetőségek: Bucsu – Schachendorf, Rábafüzes – Heiligenkreutz.


A közlekedők az útvonaluk megtervezéséhez és további információkért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatának honlapján, a www.utinform.hu-n tájékozódhatnak.


Az osztrák fél tiltó ill. korlátozó intézkedésének célja a határmenti burgenlandi települések tehermentesítése és a közlekedési biztonság növelése.

MKFE Kommunikáció

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.