A korábbi egyeztetések, a módosításokra tett javaslatok, valamint a rendszer éles indításakor tett ígéretekre hivatkozva az MKFE és a NiT Hungary továbbra is időszerűnek látja, hogy a TSM-rendszer működésében tapasztalt problémákat az érdekképviseletek az ITM és a NÚSZ közreműködésével megvizsgálják. Az elmúlt hetekben ugyanis ismét megszaporodtak a TSM-rendszerből érkező bírsághatározatokkal összefüggő fuvarozói visszajelzések, amelyek rámutatnak arra érdekképviseletek által is osztott nézetre, amely vitatja a TSM rendszer „jóságát”.
Az ITM közlekedéspolitikáért felelő államtitkárának és a NÚSZ Zrt. vezérigazgatójának megküldött levelükben az érdekképviseletek kiemelik: a rendszer hibáit a statikus mérlegek (hitelesített fel- vagy lerakóhelyi mérlegek, Magyar Közút hídmérlegek) és a TSM mérések adatainak összevetésével lehetne felszínre hozni és kiküszöbölni. Különösen aggályos az MKFE és a NiT Hungary szerint az a tény, hogy a TSM bírságok ügyében indított bizonyítási indítványokat a nem kellő ellenbizonyításra hivatkozva az ITM sorra elutasítja, az ügyben kezdeményezett peres eljárásokban – amelyek között az elsők csaknem egy éve vannak a bíróságok előtt – továbbra sincsenek döntések.
A levélben az érdekképviseletek külön felhívják a figyelmet arra, hogy a Palkovics László miniszter a Versenyképesség 2.0 javaslatcsomag átadásakor szóban támogatta a TSM-rendszer működésének felülvizsgálatát, mégsincs eredmény a rendszerrel kapcsolatban megfogalmazott (független szakértői tanulmánnyal is alátámasztott) feltételezhető rendszerhibák orvoslásával kapcsolatban.
Az érdekképviseletek ezért ismételten arra kérik Mosóczi László államtitkárt, hogy támogassa TSM-rendszerrel összefüggő szakmai javaslatot (mérési és bírságrendeleti tolerancia, felrakó bírságolási lehetősége) megvitatását és alkalmazását, továbbá segítse elő annak a közös mérési napnak a megszervezését, amely eloszlathatja a rendszerrel kapcsolatban aggályokat.
A teljes levelet IDE KATTINTVA olvashatja el.
MKFE kommunikáció