A KRESZ tehergépjárművek közlekedésére vonatkozó szabályainak módosítását kezdeményezik az érdekképviseletek annak érdekében, hogy a tehergépjárművek az úti céljuk (le- és felrakó vagy telephely) megközelítésekor az azzal azonos megyében lévő mellékutakat – a súlykorlátozások figyelembevétele mellett –, távolság megkötés nélkül, szabadon használhassák.
A KRESZ 48. § (15) bekezdését érintően az MKFE, a NiT Hungary és a FUVOSZ javasolja az elengedhetetlenül szükséges távolság feltétel törlését a jogszabályból annak érdekében, hogy a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti jármű, járműszerelvény a telephelye, a fel- vagy lerakóhelye megyéjében jogosult legyen a mellékutakat szabadon használni.
Ezzel – a közlekedésbiztonság (pl. súlykorlátozás) betartása mellett – a környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve a lehető legrövidebb útvonalakat tudják észszerűen, jogszerűen és kiszámítható módon használni a fuvarozók. A módosítás ezen túl megszüntetné a jogszabály eltérő értelmezésből eredő hatósági eljárásokat, szankciókat, továbbá a fuvarozók nem kényszerülnének indokolatlanul hosszú kerülőutak megtételére.
A Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikai államtitkárnak megküldött levelet IDE» kattintva olvashatja teljes terjedelmében.
MKFE Kommunikáció