A kormányzati honlapon megjelent tervezet alapján apróbb módosítás várható a „CE” kombinált képzések tekintetében. A félpótkocsis képzések esetében ugyanis még mindig feltételként rögzíti a jogszabály, hogy a vonójárműnek legalább 8 előremeneteli fokozatú váltóval kell rendelkeznie. A társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezet kivezetné ezt a feltételt, és egységesen a „C” kategóriára megállapított feltételeket alkalmazná.
Az MKFE korábbi kezdeményezéseinek eredményeként az Építési és Közlekedési Minisztérium az év elején módosított a tehergépjármű-vezetésben használt oktatójárművekre vonatkozó feltételeken. A 2025. januárjában kihirdetett rendeletmódosítással ugyanis kikerül egyrészt, hogy az oktatójárműveket kézi sebességváltóval kell felszerelni, másrészt, hogy azoknak legalább 8 előremeneti fokozattal kell rendelkezniük. Az új feltételek alapján megnyílt az út az automata váltós oktatójárművek használata előtt. A „CE” kombinált képzéseken belül a félpótkocsis oktatásoknál ezen az új szabályokat nem vezették át, amit a mostani rendelettervezet kíván pótolni.
a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezet (véleményezési határidő: 2025. augusztus 7.) »
Az MKFE a véleményezési határidőn belül levélben jelezte egyrészt, hogy a változtatás miatt a rendelet egy pontján további korrigálásra van szükség. Nagy Bálint államtitkár úrnak küldött levélben másrészt felhívtuk a figyelmet arra, hogy két tantervi és vizsgakövetelményt aktualizálni kell a módosítás kihirdetésével együtt, ezért kérjük az ÉKM-től, hogy a jogalkotási folyamattal párhuzamosan induljon meg ezeknek a dokumentumoknak a módosítása a jogszabállyal összhangban.
az MKFE véleményezése (2025. augusztus 5.) »
Kapcsolódó cikkünk: