Küldje tovább, vagy nyomtassa ki gépkocsivezetőjének!
Összenyomódott áru, műszaki mentés, kényszerpihenő, átrakodás, plusz költségek... Ilyen és ehhez hasonló bosszúságoktól kímélheti meg magát és a fuvarozó vállalkozást az a gépkocsivezető, aki ilyenkor, a hóolvadás és a koratavaszi esők után szilárd burkolatot keres alkalmas megállásra.
Noha a hó elolvadt, az eső elállt, az útpadka már nem sáros, és első ránézésre alkalmas várakozóhelynek tűnik, azonban a gépkocsivezetőt ekkor éri a meglepetés: félrehúzódás után a jármű jobb oldala megindul lefelé, s a kerekek szinte tengelyig elmerülnek a sárban...
Hóolvadás után vagy a koratavaszi csapadékos idő elmúltával ugyanis napokkal vagy akár hetekkel (a felszín alatt) még olyannyira át van ázva a talaj, hogy nem képes megtartani a nehéz járműveket, melyek aztán saját erejükből általában nem is tudnak visszakapaszkodni az útra, így a fuvarozónak kamionmentőre vagy a rakomány teljes átrakodására kell költenie. Komolyabb a helyzet, ha a föld nemcsak megsüllyed, hanem a kerekek alatt meg is csúszik az árok felé; ezesetben a jármű felborulhat.
Azért láttuk szükségesnek, hogy felhívjuk a figyelmet erre, mert ilyenkor, tél végén, a jó idő beköszöntével Európa-szerte gyors olvadás kezdődik, és gyakran járnak pórul busz- és kamionsofőrök. A legutóbbi ilyen hazai eset 2014. február 11-én történt a Fejér megyei Iszkaszentgyörgyön, ahol tűzoltók beavatkozására volt szükség.
Az itteni szemléletes képek egy korábbi esetről készültek (fotó: Kis-Guczi Péter). Köszönjük a tűzoltóság, azon belül a langlovagok.hu közreműködését! Tovább a Lánglovagokra »