2014. január 1-jétől módosultak a halasztott heti pihenőidő (az ún. 12 napos szabály) feltételei az 561/2006/EK rendeletben, mely az EU területén a vezetési és pihenőidőket szabályozza.
Mostani, emlékeztető cikkünk alján az egységes szerkezetű jogszabályhoz vezető linket is közöljük. |
Mint ismert, a rendelet értelmében és az abban foglalt feltételekkel „a nemzetközi alkalmi utasszállítással foglalkozó gépjárművezetők heti pihenőidejüket az azt megelőző rendes heti pihenőidőt követően legfeljebb 12 egymást követő 24 órás időszakkal elhalaszthatják”.
A 12 napos szabály alkalmazásának 2014. január 1. óta az 561-es rendelet két új feltételt is szab:
••• az autóbusznak digitális tachográffal felszereltnek kell lennie (a 3821/85/EGK rendelet I/B. Mellékletében foglalt követelmények szerint)
ÉS
••• ha a vezetés 22.00 és 06.00 óra közötti időszakban történik (akár csak részben is!), a járműben vagy több gépjárművezetőnek kell tartózkodnia, vagy a szünet nélküli maximális vezetési időt — 4 és fél óráról — 3 órára kell csökkenteni.
A pontos jogszabályi részt ld. a 8.cikk 6 (a) bekezdésben »