Wáberer György, az MKFE tag Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatójának kezdeményezésére Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke konzultációt tartott a fuvarozók számára legégetőbb szabályozási kérdésekről. A megbeszélésen, amelyen részt vett Karmos Gábor, az egyesület főtitkára is tucatnyi kérdés került terítékre.
Ezek közül a gépjárművezető képzés állami támogatásának, az elektronikus vizsgának a nemzetközi forgalomban résztvevő járművekre való kiterjesztése, a közúti engedély-ellenőrzések kérdésköre, a Komplex Ellenőrzési és Bírságolási Útmutató aktuális állása kapott kiemelt figyelmet.
Wáberer György a megbeszélésen felvetette, hogy a hazai fuvarozók számára súlyos problémát jelent a gépjárművezető hiány, amely a képzések állami támogatása révén orvosolható lenne. Egy hivatásos gépjárművezető kiképzésének költsége mintegy egymillió forint, ami a munkanélkülieknek sok, az állam számára azonban az adók és járulékok, a segély elhagyása, illetve a fogyasztási adók révén négy-öt hónapon belül megtérülő beruházás.
Győri Gyula egyetértett a felvetéssel, hozzátéve, hogy az NKH – a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramján keresztül – támogatni tudná a C, E kategóriás vizsgákhoz szükséges e-learninges tananyag ingyenes hozzáférését. A kérdést meg fogja vizsgálni abból a szempontból, hogy az NKH beavatkozása nem sérti-e a képző intézmények piaci versenyét. Szakmai megbeszéléseken tisztázni kell azt is, hogy a C és E kategóriához szükséges PÁV rugalmas, hatékony lebonyolítása miként valósítható meg.
Karmos Gábornak a Komplex Ellenőrzési és Bírságolási útmutatóval kapcsolatos kérdésére az NKH elnöke elmondta, hogy a hatóság a KEBÚ megjelenésének koordinálásában közreműködő NFM-nek átadta a véglegesnek szánt szöveget, amely a társhatóságoknak véleményezésére vár. Eddig a katasztrófavédelem tett javaslatot változtatásokra.
Wáberer György és Karmos Gábor a buszos MKFE tagok jogos felvetése nyomán megkérdezték, hogy miért kell a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre utasokat szállító autóbuszos fuvarozóknak – a személyszállítókhoz hasonlóan – öt perc után pótdíjat fizetniük a repülőtér előterében, hiszen ennyi idő alatt nem lehet az utasokat és poggyászaikat leszállítani. Győri Gyula elmondta, - bár az NKH Légügyi Hivatalának nincs illetékessége a repülőtéri parkoló használatát illetően - a felvetés nyomán utasította az NKH Légügyi Hivatal vezetőjét, hogy haladéktalanul kezdjen tárgyalást a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatójával annak érdekében, hogy az ésszerűtlen helyzet megszüntetésére megnyugtató döntés szülessen.
Győri Gyula a megbeszélések végeztével kijelentette, hogy a hatóság fokozottan figyelembe fogja venni a fuvarozók jogos felvetéseit és minden illetékességébe tartozó eszközzel támogatni az ésszerű megoldások megszületését. Wáberer György és Győri Gyula megállapodtak abban, hogy a további szakmai kérdések tisztázása érdekében a lehető legrövidebb időn belül elnökhelyettesi szinten folytatják az egyeztetést.