Rövidesen befejeződik a budapesti Carl Lutz rakpart átépítése. A tervek szerint május 31-én adják át a forgalomnak a területet, amelyen az autóbuszok számára – szemben az eredeti tervekben szereplő nulla parkolóval – az MKFE, a NiT és a MAHOSZ erőfeszítéseinek köszönhetően 8 le- és felszállóhelyet, és 10 hosszútávú parkolót jelöltek ki. Az MKFE a társszervezetekkel együttműködve szeretné elérni, hogy a rakpart hajóállomásokhoz közelebb eső szakaszán további 7–10 buszparkolót jelöljenek ki, amelyeket az esti órákban használhatnak a járművek
Befejezéséhez közeledik a Carl Lutz rakpart átépítése. A kivitelezés során az MKFE kérésére megszűnt a Margit híd felső rakparti átjárójánál a 3,5 méteres magasságkorlátozás, amely a munkák befejezése után is változatlan, azaz 3,8 méter marad.
Az építkezés kezdetén a tervek – kiváltva a szakmai- érdekvédelmi szervezetek tiltakozását –, nem tartalmaztak buszos megállóhelyeket és parkolókat a Carl Lutz rakparton. Az MKFE, a NIT és a MAHOSZ közös álláspontot képviselve egyeztetett az elmúlt hónapokban a tervezővel és a kivitelezővel, amelynek eredményeként a megrendelő, a Fővárosi Önkormányzat elfogadta a turistabuszok részére kijelölt megállóhelyekre és várakozóhelyekre vonatkozó javaslatainkat.
Az autóbuszok számára ennek eredményeként északi irányban 2 + 2 (le és felszállóhely), továbbá 10 várakozóhely, déli irányban pedig 2 + 2 le- és felszállóhely, összesen 18 férőhely került kiépítésre.
Az esti órákban a városnéző hajók száma emelkedik, ezért jelentősen megnövekszik az érkező turistabuszok száma, ezért az MKFE és a szakmai szervezetek kezdeményezték, hogy 19:00 és 24:00 óra között a Szent István park és a Katona József utca közötti szakaszon – a személyautók számára kiépített parkolókban – további 7–10 díjmentes várakozóhelyet jelöljenek ki az autóbuszok részére. A tárgyalások ebben a kérdésben jelenleg folynak.
MKFE kommunikáció