Ismét SULPiTER (Sustainable Urban Logistics PlannIng To Enhance Regional freight transport – Fenntartható Városi Logisztikai Tervezés a Regionális Árufuvarozás Erősítésére) megbeszélésre került sor március 5-én, amelyet Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre, valamint Vecsés Város Önkormányzata szervezett. Az Egyesületet a Személyszállítási Tanács elnöke, Pencz Zoltán és titkára, Molnár Zoltán képviselte. Az egyeztetés kiemelt témáját a közlekedés káros hatásai adták.
Soóki-Tóth Gábor, mint szakértő „A Budapesti Repülőtéri Régió lehetséges fejlődési forgatókönyve” címmel tartott prezentációjában elmondta, hogy a gazdaság felélénkítése is cél volt a SULPiTER projekt kezdetekor, hasonlóan a fenntartható logisztikai terv mellett. Felhívta a résztvevők figyelmét, hogy a lakosság elsősorban a zaj- és környezetszennyezés irányából ítéli meg a repülőteret, de ha kellő tájékoztatást kap egy nemzetközi repülőtér gazdasági előnyeiről, a negatív hatások mellett számba tudja venni a pozitív következményeket is. A repülőtér fontosságának megítélése, lakossággal való elfogadtatása pedig a pozitív és negatív hatások mérlegén múlik.
Kiemelte, hogy a vasútfejlesztés is elindult a repülőtér irányába. Véleménye szerint minden lehetőséget meg kell ragadni ahhoz, hogy az Üllői utat a jövő elvárasainak megfelelően fejlesszék, akár önvezető autók is használhassák, és erre minden fórumon felhívják a döntéshozók figyelmét is.
Ekés András a Mobilissimus Kft. képviseletében a „Javaslat Budapest Fenntartható városi logisztikai tervére – a SULPiTER projekt eredményei” című előadásában kiemelte, hogy megszületett egy dokumentáció „Fenntartható Városi Logisztikai Terv” címmel, amely hamarosan elérhető lesz. Felhívta a részvevők figyelmét, hogy a városi áruszállításban kihasználatlanok a kapacitások, egy üzletbe a különféle árukat más-más járművel szállítják. Véleménye szerint az áruszállító járműállomány – főleg a 3,5 tonna teherbírásúak – megújítását kell célul kitűzni.
Práczki Péter, mint projektvezető „A környezetbarát városi multimodális közlekedés perspektívái” előadásában rámutatott, hogy a közlekedésnél jelentősen szennyezőbb az állattartás. Ennek ellenére ez a szakterület csak a közlekedés okozta szennyezéssel foglalkozik, pedig az állattartás mellett még a felmelegedés által előidézett problémákra is megoldást kellene találni. Jelezte, hogy az Európai Unió 2030-ra mennyire szeretné limitálni a szén-dioxid-kibocsátás mértékét.