Hazánk egyre közeledik a használatarányos útdíj bevezetésének évéhez, mely tehergépjárművek esetében 2013-tól várható. A kitűzött céldátumot a kormány — a Széll Kálmán Terv részeként — még tavasszal jelentette be. Azóta a sajtó gyakran teremt fórumot annak megvitatására: ki, hol és mennyit fizessen.
Egyesületünk főtitkára, Karmos Gábor az Inforádiónak adott legutóbbi nyilatkozatában a fuvarozók versenyképességének fontosságát hangsúlyozva így fogalmazott: „A használatarányos útdíjrendszer bevezetésével olyan adótételeket próbáljunk meg párhuzamosan csökkenteni, amit csak a magyar fuvarozók fizetnek (ilyen a gépjárműadó és az átírási illeték); a másik nagyon fontos kérésünk, hogy a befolyó pénzek minél nagyobb arányban a közúti infrastruktúra fejlesztésére, fenntartására fordítódjanak.”