"Nagyon sok mindent meg kell változtatni Magyarországon a logisztikai iparágat szabályozó rendeletek, törvények világában" – mondta Orbán Viktor miniszterelnök, május 28-án Balatonvilágoson, miután megismerte az MKFE által kidolgozott, a fuvarozók versenyképességének javítására fókuszáló javaslatcsomagot. |
A közúti fuvarozást érintő legfontosabb kérdéseket Wáberer György, az MKFE elnöke, Áchim Mihály Miklós társelnök és Varga József elnökségi tag társaságában ismertette a miniszterelnökkel és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel.
Azt, hogy a fuvarozók számára melyek a legégetőbb problémák és megoldandó feladatok, Wáberer György a tagi találkozók alkalmával egyeztette a vállalkozások képviselőivel, melyet az elnökség a május 26-ai ülésén véglegesített, így az elnök a kormányfő elé már olyan csomagot tudott előterjeszteni, mely az MKFE és tágabb értelemben az egész szakma álláspontját tükrözi.
Ezek a következők:
- gépkocsivezetői utánpótlás biztosítása,
- a hazai piacvédelem és ellenőrzések hatékonnyá tétele,
- adó és illeték rendszer versenyképességi szempontok szerinti felülvizsgálata,
- magyar érdekek érvényesítése a bilaterális engedélygazdálkodásban,
- útdíj-bírságolási anomáliák megszüntetése,
- német minimálbér felfüggesztésének szorgalmazása, egyben alternatív megoldás keresése annak érdekében, hogy a magyar fuvarozó vállalkozások megfeleljenek a MILOG előírásainak,
- szakma bevonása a személyszállítási piacnyitási folyamatba,
- diplomáciai és gazdasági eszközök alkalmazása annak érdekében, hogy a tervezett „új selyemút” célállomása Magyarország legyen.
Közös gondjainkra az összefogás a megoldás – mondta Wáberer György megválasztását követően az Autóközlekedésnek.
Ez beigazolódni látszik! A tagság által közösen kidolgozott javaslatcsomag ismertetése után, a miniszterelnök a tárgyalás eredményeként arról számolt be, hogy mindezek alapján arra jutottak, "pillanatok alatt" összeállítanak egy kétéves akciótervet, a logisztikai iparágban dolgozók - különösen a fuvarozók képviselőivel -, megállapítják a legfontosabb teendőket, időhatárokat, és felelősöket rendelnek a munkához. "A következő két évben elvégezzük azt a munkát, ami ahhoz szükséges, hogy azt mondhassuk, hogy szabályozási, költségvetési, adó, díjtételek oldaláról Magyarország mindent megtett annak érdekében, hogy a fuvarozással, logisztikával foglalkozó cégek a most már egységes európai térben is versenyképesek legyenek".
A kormányzati program felügyeletére miniszterelnöki biztost nevez ki a kormányfő. Az ő feladata lesz, hogy koordinálja az akciótervben érintett négy minisztériumban a munkát, annak érdekében, hogy a szükséges változások minél hamarabb életbe lépjenek.
Akcióterv a fuvarozók versenyképességének javítására – videó ITT tekinthető meg.
(06.10-től)