Ma Konrád, Tivadar napja van.

TIR-felhatalmazás a 2021-es évre

Tisztelt TIR felhasználó Tagjaink!

Felhívjuk valamennyi, TIR igazolványok használatára felhatalmazott tisztelt Tagunk figyelmét, hogy amennyiben a 2021. évben is igénybe kívánják venni a TIR garancia által nyújtott előnyöket, a felhasználói jogosultságukat — a korábbi évek gyakorlatának megfelelően — ismét meg kell újítaniuk!


A megújításhoz szükséges, benyújtandó dokumentumok a következők:

A vállalkozás / gazdasági társaság vezetőjének eredeti erkölcsi bizonyítványa. FONTOS: Több ügyvezető esetén mindegyikük erkölcsi bizonyítványát szükséges benyújtani!

Eredeti NAV köztartozás mentességet igazoló „adóigazolás”. Az igazolás jogcímeként a NAV állásfoglalása szerint kizárólag az: „MKFE részére” vagy „MKFE eljárásához”, és „TIR felhasználáshoz” vagy „TIR igazolvány használatához” vagy „TIR fuvarozáshoz” megjelölés feltüntetése fogadható el.

(Az elektronikus úton kapott igazolást kérjük, kinyomtatva szíveskedjenek leadni!)

A vállalkozás / gazdasági társaság vezetőjének eredeti nyilatkozata arról, hogy a társaság nem áll felszámolási vagy végelszámolási, kényszertörlési, illetve kényszervégelszámolási eljárás alatt. A nyilatkozathoz szükséges nyomtatvány letölthető itt.


Kérjük, hogy a honlapunkról letöltött, aktuális változatot legyenek szívesek használni, és azt tanúkkal leigazoltatni! Kérjük, fordítsanak fokozott figyelmet a cégszerű (!) aláírásra!


A feljogosításra kerülő vállalkozások adatai 2020. december 22-én kerülnek feltöltésre az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága TIR Végrehajtó Testülete központi adatbázisába (ITDBonline). A NAV előírása alapján az eljárás során felhasznált igazolások egyike sem lehet 30 napnál régebbi a felhatalmazás időpontjában, ezért kizárólag a 2020. november 22-i vagy annál későbbi keltezésű dokumentumok fogadhatók el a sikeres felhatalmazáshoz.


Mivel november 22. vasárnapra esik, javasoljuk, hogy legkorábban november 23-án kezdjék meg az előírások szerinti hatósági igazolások beszerzését, melyeket legkésőbb 2020. december 18-ig kell eljuttatniuk az Egyesület Vámszakmai Csoportjához személyesen vagy postai úton az Egyesület postacímére: 1576 Budapest, Pf.: 109.


Kérjük, fordítsanak fokozott figyelmet a megadott határidők betartására a TIR-es fuvarfeladataik
folyamatos végrehajthatóságának érdekében!


Amennyiben a vállalkozás 2020. december 18-ig nem nyújtja be az eljáráshoz nélkülözhetetlen igazolásait az Egyesülethez, a TIR-felhasználói jogosultsága 2021. január 1-i kezdettel felfüggesztésre kerül. Ennek következményeként akár érvényes TIR igazolvány birtokában is akadályba ütközhet a TIR fuvarozás végrehajtása!


Egyidejűleg felkérjük Önöket, hogy szíveskedjenek felülvizsgálni a vállalkozásuk adatait és az esetleges változásokat jelentsék be az Egyesület titkársága felé!


Együttműködésüket köszönjük.


MKFE      
TIR Szakterület

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.