Oroszországban 2013 decemberétől olyan rendelet lépett hatályba, melyet az ország biztonsága miatt (főként az illegális beutazók kiszűrésére és a legálisan belépők ellenőrzésének szigorítása végett) alkottak meg Moszkvában. A jogszabály előírja, hogy az orosz határokon be- vagy kilépő személyszállítók részletes utaslistát küldjenek egy központi, állami adatbázisba, mely az orosz közlekedési minisztérium égisze alatt működik. A jogszabály a légi, vasúti, vízi és közúti személyszállítást érinti, így a buszosokat is. A rendelet az áruszállításban és árufuvarozásban résztvevőket azonban egyáltalán nem érinti, ezért a tehergépjárművek vezetőinek ezzel a dologgal egyáltalán nem kell foglalkozniuk.
Az adattár a Közlekedésbiztonság Egységes Állami Információs Rendszer nevet viseli, angol rövidítése ACDPDP. A személyszállítók (az őket megbízó utazási irodákkal) akkor tudnak megfelelni az utasok adatbejelentésével kapcsolatos 2012. évi 243. számú miniszteri rendeletben foglalt kötelezettségüknek, ha oroszországi útjuk előtt bejelentik vállalkozásukat az adatbázisba a e-mail-címen, majd egy elektronikus regisztrációs felületen rögzítik utasaik személyes adatait.
1. lépés. A vállalkozás bejelentési kérelme ITT » tölthető le. Célszerű a kitöltött, kinyomtatott és beszkennelt iratot előre elküldeni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail-címre, majd az eredeti, cégszerűen aláírt példányt postán feladni az alábbi címre.
FSUE ZaschitaInfoTrans
Bakuninskaya st., 71/10
Moscow
Russian Federation, 105082
2. lépés. Az ACDPDP munkatársai ellenőrzik a személyszállító vállalkozást, és további tájékoztatást adnak arról, milyen információs felületen lehet regisztrálni az utasokat.
3. lépés. Az utasok adatainak megküldése (név, születési adatok, okmány fajtája és száma stb.) .
Oroszország 20 ezertől 200 ezer rubelig terjedő bírságot helyezett kilátásba a rendelet megsértőinek, illetve 3 hónapig felfüggeszthetik a személyszállító vállalkozás oroszországi tevékenységét.
Bővebb tudnivalók a rendszerről: www.z-it.ru »