Az élénk tagi érdeklődésre válaszul ismertetjük a német minimálbérrel kapcsolatos tájékoztatásunk eredeti forrásait, valamint az MKFE tiltakozó lépéseit.
Az MKFE-hez hivatalos forrásokból eljutottak alapján összegyűjtött információkat (melyeket december 2-i, 11-i, 12-i, és 15-i hírleveleinkben közzétettünk) mostantól — tagi kulcsszavas bejelentkezés után — az MKFE honlapon az MKFE Tudásbázisban, a külföldi információk között a Németországra vonatkozó egyéb előírások között találhatják » .
Az MKFE tagjai közül sokan kételkednek abban, hogy a 2015. január 1-től életbe lépő szabályozás valóban vonatkozik-e a magyar közúti fuvarozók valamennyi, Németországot érintő tevékenységére. Az MKFE csak hiteles forrásból származó, írásban is – többnyire idegen nyelveken – rendelkezésre álló információk alapján tájékoztatja a tagságát, melyek két meghatározó forrása a német Szövetségi Szociális és Munkaügyi Minisztérium, valamint az IRU, a közúti fuvarozási világszervezet. A Német Vámhatóság az IRU információi szerint a holnapi napra (december 19-re) ígér további tájékoztatást.
Az IRU mindezidáig utolsó, angol nyelvű december 15-i tájékoztatását itt olvashatják » ! A német minisztérium angol nyelvű tájékoztatása (melynek szó szerinti fordítását közöltük) közlekedési és foglalkoztatási szakdiplomáciai csatornákon keresztül is eljutott hozzánk, ezeket tartalmában mutathatjuk (a német közlekedési szakdiplomata tájekoztatása »; a német foglalkoztatási szakdiplomata tájékoztatása »)
* * *
Az MKFE tagjai közül sokan kérdezik továbbá, hogy mit tett az egyesület a kialakult helyzetben.
A német intézkedést versenykorlátozónak tartjuk, mely sérti az Európai Unió jogát és az egységes piac alapelveit. A kormányzatnál szorgalmazzuk, az IRU-ban erősítjük az összefogást a nemzetközi tiltakozásra.
Nemzetközi értesüléseink alapján december 4-én tájékoztattuk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és a brüsszeli állandó képviseleten dolgozó magyar közlekedési szakdiplomatát, mire kiderült, hogy teljesen új nekik is az információ – jóllehet a törvényt Németországban augusztus 15-én kihirdették. Ezután számos tagállam közlekedési szakdiplomatája magyar kollégájától értesült először az új szabályozásról.
December 5-én tájékoztattuk az Európai Parlament közlekedési szakbizottságában dolgozó Deli Andor néppárti képviselőt, kérve az ő segítségét is. A Képviselő úr azóta lengyel képviselőtársával közös levélben írásbeli kérdéssel fordult az Európai Bizottsághoz, illetve egy tegnapi fontos szavazáson is tanúbizonyságát adta, hogy érti a brüsszeli vitákat napjainkban meghatározó „szociális dömping” problematikát, és az MKFE szakmaiságát komolyan véve érzékenyen reagál » a magyar fuvarozók problémájára.
December 8-án riadóztattuk az IRU-t, (amely december 10-én adott először hírt tagjainak a német minimálbérről) és társegyesületeinket. Azóta is folyamatos kapcsolatban állunk az IRU brüsszeli irodáján túl elsősorban is a visegrádi négyek IRU-egyesületeivel, amelyek az MKFE-hez hasonlóan egytől egyig a tiltakozást kérik és várják saját kormányaiktól.
Végül, de nem utolsósorban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál tett kezdeményezésünkre, illetve támogatásunkkal születtek meg Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár hivatalos, angol nyelvű levelei a német szaktárcához » , és az Európai Bizottsághoz », melyek további sorsáról, illetve a magyar kormányzat többi tárcájának az ügy kapcsán kifejtett tevékenységéről egyelőre nincsen információnk.