
Belgium úthasználati díjai 2024
Belgium északi és déli felén, azaz Flandriában és Vallóniában 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak.
Belgium északi és déli felén, azaz Flandriában és Vallóniában 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak.
Lengyelországban 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak. Az emelés mértéke 15-16% az előző évhez képest. A 2024-től alkalmazandó díjtáblázatok itt tekinthetők át.
Az Európai Unió élőállat-szállítással és állatjóléttel kapcsolatos jogszabálymódosítást készít elő a tagállamok mezőgazdasági minisztériumainak bevonásával. A javaslatcsomag Magyarországon 2023 decemberének első napjaiban került az Agrárminisztérium asztalára. A tárca az MKFE-n keresztül lehetőséget biztosít az érintett állatszállító és -fuvarozó vállalkozásoknak, hogy betekinthessenek a készülő jogszabálytervezetbe, és szakmai véleményüket kifejthessék róla.
Fontos tudnivaló a bilaterális engedélyeket használó fuvarozóknak, hogy — a bírságok elkerülése érdekében — célszerű felhasználás előtt ellenőrizni a bilaterális engedélyek érvényességi idejét, ugyanis néhány ország engedélye év végén, 2023. december 31-én lejár.
Az EU megszünteti a közúti közlekedés állami támogatásaival kapcsolatos diszkriminációt, ezzel is segíti a dekarbonizációs átállást. Az Európai Bizottság felülvizsgálta a kis összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó szabályokat, és 2024. január 1-jétől lebontja azokat a korlátokat, melyek eddig a közúti árufuvarozók „de minimis” támogatás szerinti, pályázati járműbeszerzését akadályozták. Hosszú idő után megnyílik tehát a lehetősége annak, hogy az állami „de minimis” pályázati pénzeket fuvareszköz beszerzésére is fordítani lehessen.
Az MKFE újabb levélben fordult a szaktárcához annak érdekében, hogy a bilaterális engedélyek, főként az orosz és belorusz okmányok lehetőség szerint minél előbb az ügyfélszolgálaton átvehetőek legyenek.
Szlovákia részbeni, célforgalmas felmentést ad a nehéz-tehergépjárművek közlekedési korlátozása alól 2023. december 24-25-26-án, valamint 2024. január 1-jén (Újév napján) és 6-án (Vízkeresztkor). Északi szomszédunk autópályáin és elsőrendű útjain ezáltal szabadon közlekedhetnek azok a 7,5 tonna feletti tehergépjárművek, melyek nemzetközi fuvart teljesítve szlovákiai célforgalomban (szlovák lerakóhelyre) közlekednek.
Információink szerint 2023. december 18-án Ukrajna kezdeményezésére online ülést tartott az EU–Ukrajna vegyesbizottság, ahol megfigyelői státuszban kizárólag egyes tagországok minisztériumi képviselői vehettek részt, egyesületek nem.
Ausztria 2024. február 16-ig meghosszabbítja az ellenőrzéseket a cseh határon. Szlovénia és Magyarország vonatkozásában az osztrák határellenőrzések a jelen tervek szerint 2024. május 11-ig tartanak. Nincs kizárva ezek későbbi meghosszabbítása. Frissítve: 2023. december 18.
A Szlovák Szállítmányozók Uniójának (UNAS) fuvarozói 2023. december 15-én abbahagyták a forgalomlassító demonstrációt a szlovák-ukrán határnál fekvő Felsőnémetinél. A forgalom megindult, azonban rendkívül hosszú a várakozási idő.