Az EU közúti fuvarozási piacán tapasztalható versenykorlátozó intézkedésekkel kapcsolatos álláspontjaikat egyeztetik a V4-ek személy- és áruszállító vállalkozásainak meghatározó érdekképviseleteinek vezetői áprilisban Budapesten. A lengyel ZMPD, a cseh CESMAD Bohemia, a szlovák CESMAD Slovakia és az összefogást kezdeményező Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete képviselői áttekintik azokat a negatív következményeket, amelyek az EU kiküldetési irányelvének a közúti fuvarozásra való kiterjesztése jelent a vállalkozásokra.
A V4 országokban működő több százezer kamion nélkülözhetetlen az Unió ellátási láncában. A Kelet-Európába telepített termelőüzemek ellátásában és a késztermékek piacra juttatásában szinte kizárólag a kelet-európai országok fuvarozói vesznek részt. Ennek a szolgáltatásnak a korlátozása jelentős áremelkedést hozna a közösség országaiban, amelynek keleti felén munkahelyek százezreit sodorná veszélybe.
A szervezetek vezetői várhatóan véleményt formálnak arról is, hogy a szolgáltatások szabad áramlása elvének technikai akadályaivá váltak-e már a német, francia és osztrák szabályok, amelyek a fuvarfeladatokhoz kötődően indokolatlanul sok adminisztratív terhet követelnek meg.
Kialakítják álláspontjukat a "szociális dömping és tisztességtelen verseny" vádjával kapcsolatban, amit a "közúti szövetséget" kötő nyugat-európai országok fogalmaztak meg a keleti fuvarozókkal szemben.
Kiadó: Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete