Köszönjük annak a 90 hazai cégnek, aki már aláírta a petíciót, de ez még mindig kevés... a hátralévő egy hétben jó lenne, ha sikerülne még megduplázni a magyarországi aláírások számát! Az Európai Bizottság a közeljövőben jogalkotási javaslatot készül tenni egy olyan uniós szabályozásra, amely kötelezné(!!!) a közúti árufuvarozókat vagy ügyfeleiket (megbízóikat), hogy valamilyen előírt arányban nulla kibocsátású járműveket, vagyis elektromos vagy hidrogénhajtású teherautókat vásároljanak vagy üzemeltessenek-használjanak. Mivel egyelőre tervről van szó, pontos részletek még nem ismeretesek.
Bővebben
Két határátkelőt is újranyitottak 2025. november 17-én hétfőn hajnalban a lengyel-belorusz határon, az északkeleten található Podláziai Vajdaságban. Teherforgalom szempontjából a Bobrowniki (PL) – Beresztovica (BY) átkelőnek van nagyobb jelentősége, hiszen a személyforgalom mellett ezt az átkelőt az áruforgalom számára is megnyitották, így az eddigi egyetlen áruforgalom előtt nyitva lévő lengyel-belorusz átkelő (Kukuryki–Kozłowicze) tehermentesülhet a bobrowniki határ újranyitásával.
Bővebben
Ősz elején arról adtunk hírt, hogy 2025. szeptember 15-től a Szerbia felől hazánkba érkező üres élőállat-szállító járművek csak Röszkénél, míg az Ukrajnából érkezők kizárólag Záhonynál tudnak belépni. Az állatbetegségek terjedésének megelőzését szolgáló új beléptetési rendet eredetileg egy hónapon keresztül, 2025. október 15-ig tervezték érvényben tartani, azonban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) többszöri hosszabbítás után úgy határozott, hogy a kedvező forgalomszervezési tapasztalatok mentén a hatóság visszavonásig érvényben tartja az új beléptetési eljárást.
Bővebben
Bulgáriában 2026. január 1-jétől bevezetik az eurót, így az útdíjak már ebben a pénznemben lesznek feltüntetve. A bolgár útdíjtételek a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművekre vonatkoznak. A díjak megállapításánál a jármű össztömege, környezetvédelmi besorolása, a használt útszakasz besorolása, valamint a tengelyszám mérvadó.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Friedrich Jerich Konszern több mint 40 éve az európai fuvarozási piac meghatározó szereplője. Erős és stabil piaci jelenlétének köszönhetően folyamatos bővülést és fejlődést valósít meg, amelyhez megbízható alvállalkozó partnereket keres hosszú távú együttműködés keretében.
Bővebben
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Magyar Közút bánrévei mérőállomására a legfrissebb információink szerint a 2,5 tonna össztömeg feletti járműveket is kiterelheti a hatóság. A kiterelési kötelezettséget megszegő járművekkel szemben rendkívül magas, 1.040.000 forintos bírságot szabhatnak ki az ellenőrök, függetlenül attól, hogy az érintett jármű túlsúlyos volt-e vagy sem. (Frissítve: 2025. november 14.)
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) egy hétig tartó intenzív ellenőrzést tart Európa közútjain 2025. november 17–23. között. A nagyhaszongépjárművekre élesített művelethez az Országos Rendőr-főkapitányság is csatlakozik a hazai közutakon.
Bővebben
Az International Transport Forum (ITF) 2025-ben folyamatosan hirdeti meg online tájékoztatóit a fuvarozók részére a CEMT-engedélyek digitális átállásával kapcsolatban. A tervek szerint 2026-ban élesedni fog az az informatikai fejlesztés, melynek révén a jelenleg papíralapú CEMT-engedély teljesen elektronikussá válna. Az ITF illetékesei a 2025. szeptember 17-i budapesti személyes konzultáció mellett további időpontokat hirdettek meg online webináriumra.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan néhány államban (Albánia, Ausztria, Csehország, Finnország, Montenegró, Norvégia, Románia és Szerbia) november 1-jén, Svédországban november 10-én, a legtöbb országban pedig november 15-én kezdődik a téli jármű-üzemeltetési időszak. Ez legfőképp a téli gumiabroncs használatát és a hóláncot foglalja magában, de némely államokban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Montenegró, Szerbia és Szlovénia) egyéb eszközöket, például lapátot, homokot is készenlétben kell tartani a jármű fedélzetén.
Bővebben
A 2022 februárja óta tartó orosz-ukrán háború kapcsán az Európai Unió immár a tizenkilencedik szankciócsomagját hirdette ki. Hogyan érintik a szankciók az orosz vagy belorusz piacra szállító-fuvarozó magyar vállalkozások munkavégzését? Milyen büntetést róhat ki a NAV a jogsértőkre? Mi a legújabb szankciócsomag lényege? — Ezt a témát járja körbe a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) legújabb webináriuma. A 2025. november 25-én esedékes online rendezvény keretében a NAV és az Igazságügyi Minisztérium illetékesei nyújtanak támpontot és eligazodást a vámáruval keletre közlekedőknek.
Bővebben