Az MKFE delegációját május 31-én hivatalában fogadta Éric Fournier, Franciaország magyarországi nagykövete és Zupkó Gábor, az Európai Bizottság (EB) budapesti képviseletének vezetője, akik átvették a François Hollande-nak, illetve Jean-Claude Junckernek címzett közös tiltakozó nyilatkozatainkat.
Az MKFE mellett Lengyelország, Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Portugália és Spanyolország fuvarozói szerveztek tiltakozó akciókat, illetve adták át országaik EU-képviseletein, és a francia nagykövetségeken azt a két, közösen megfogalmazott levelet, amelyben felszólítják Jean-Claude Junckert, az EB elnökét, és François Hollande francia államfőt, hogy haladéktalanul vizsgálják felül azokat a protekcionista intézkedéseket, amelyek az EU egyes tagországaiban korlátozzák a szabad munkavégzés lehetőségét. A tiltakozással a MiLoG bevezetése miatt tavaly májusban Németország ellen megindított kötelezettségszegési eljárás elakadására is fel kívántuk hívni a Bizottság figyelmét, és újra sürgettük annak mielőbbi folytatását, eljuttatását az Európai Bírósághoz.
Pencz Zoltán MKFE társelnök és főtitkár, valamint Csányi Gábor főtitkárhelyettes az Eric Fournier-vel folytatott megbeszélésen kiemelték: a magyar fuvarozók elfogadhatatlannak tartják a minimálbérszabályok külföldi gépkocsivezetőkre tervezett kiterjesztését Franciaországban. Az MKFE és az IRU már korábban is többször kifejezte aggályait azzal kapcsolatban, hogy a Loi Macron intézkedései megfelelnek-e az Unió jogszabályi keretrendszerének. A találkozón Egyesületünk felhívta a figyelmet a versenyképességi, adminisztratív és pénzügyi akadályok veszélyeire, amelyek a bevezetni tervezett jogszabályi keretből következnek.
Az MKFE képviselői Zupkó Gábor előtt hangsúlyozták: összhangban a magyar Kormány álláspontjával, a magyar fuvarozók is úgy vélik, hogy az Európai Unió egyes tagállamaiban már bevezetett vagy bevezetni tervezett protekcionista intézkedések ellentétesek az uniós alapelvekkel, a kiküldetési (posting) irányelv nemzetközi közúti fuvarozásra kiterjesztett alkalmazása pedig elfogadhatatlan.
Egyesületünk már hetekkel a május 31-i közös tiltakozó akció előtt megküldte azt a hivatalos levelet Jean-Claud Junckernek, amelyből kiderül, hogy az MKFE határozottan elutasítja a kiküldetési irányelv alkalmazását a közúti fuvarozási szektorra. A május 13-án kelt levélben a Loi Macronra utalva visszautasítottuk annak lehetőségét, hogy Franciaország – megsértve más uniós tagországok szuverenitását –, szociális intézkedésnek álcázva érvényesítse protekcionista törekvéseit.
A MiLoG kapcsán ugyanezt kifogásoltuk az EB elnökének tavaly májusban, majd a Bizottság szárazföldi közlekedési igazgatójának, Eddy Liegeois-nak tavaly decemberben írt levelünkben – Liegeois úr egy egyórás egyeztetésen brüsszeli irodájában fogadta is Csányi Gábor főtitkárhelyettest –, és ahogy Németországgal szemben sikerült kikényszeríteni a kötelezettségszegési eljárást, most társszervezeteinkkel egyetértésben ugyanezt kérjük Franciaország esetében.
A nemzetközi összefogással szervezett tiltakozások következő állomása júniusban Brüsszel lehet, ahol a tavaly márciusihoz hasonló, újabb demonstrációt helyezett kilátásba néhány egyesület.
Fotók:
Zupkó Gábor az EU budapesti képviseletén vette át Pencz Zoltán főtitkár-társelnöktől és Csányi Gábor főtitkárhelyettestől a Jean-Claud Junckernek címzett dokumentumot
A francia nagykövetségen biztonsági okok miatt nem készülhetett fotó a Francois Hollande-nak címzett tiltakozó levél átadásáról
MKFE kommunikáció