A legfrissebb információink szerint 2018. január 22-től kezdi megküldeni a hatóság a TSM-rendszerben túlsúlyosnak mért járművek üzembentartóinak a figyelmeztetéseket, amelyek a rögzített szabálytalanságra, és az ezzel járó bírság mértékére hívják fel a figyelmet, de május 30-ig valódi bírság kiszabása nélkül. A következő hetekben folytatódik a rendszer tesztüzeme, amelyhez az MKF tagjainak segítségét kérjük.
A január 22-től megküldött figyelmeztetés tájékoztat a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendeletben foglaltakról, illetve a szabálysértés tényéről, és a tesztidőszak után kiszabható bírságról.
Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk, az MKFE az elmúlt időszakban folyamatosan figyelemmel kísérte a rendszer kiépítését, és továbbra is fontosnak tartjuk, hogy a rendszer csak alapos tesztidőszak után élesedjen.
A 2017. július 20-i Ács-Vámosszabadi TSM pont-hídmérleg tesztmérése után az MKFE újabb, a korábbinál is szélesebb körű tesztekről állapodott meg az NFM illetékeseivel, amelyhez tagjaink jelentkezését várjuk. Az NFM-MKFE január 18-i megbeszélésén Erdei Péter főtitkárhelyettes megállapodott a minisztérium képviselőivel, hogy a TSM rendszer téli üzemében felmerülő problémák kiszűréséhez ne egyetlen próbamérés eredményét vizsgálják, hanem hosszabb tesztidőszak tapasztalatai alapján tegyék meg a szükséges lépéseket. Az időjárási körülmények ugyanis nehezen jósólhatók előre, a hatékony tesztüzemhez folyamatos tesztidőszakra van szükség, amelynek sikeres lebonyolításához ezúton kérjük Tisztelt Tagjaink segítségét!
Az NFM-MKFE megállapodás értelmében felkérjük azon tagjainkat, akik szívesen részt vennének a várhatóan március közepéig tartó tesztidőszakban, szíveskedjenek megküldeni az gépjárműveik forgalmi rendszámát.
A tesztben az alábbi feltételeknek megfelelő járművek vehetnek részt:
- öt- vagy ennél több tengelyes járműszerelvény (40 tonna megengedett legnagyobb össztömegig)
- a jármű rendszeresen belföldi forgalomban vegyen részt, azaz elsősorban a hazai úthálózatot használja, lehetőleg minél nagyobb területet lefedve, ahol több TSM mérőponton áthaladnak
- a rakományuk (terhelésük) lehetőleg azonos legyen, hogy a tesztjármű azonos paraméterekkel, de különböző időjárási körülmények között szolgáltasson mérési eredményt
Az NFM szakemberei összegzik a tesztben résztvevő járművek TSM-pontokon mért adatait, összevetik a különböző időjárási viszonyok mellett beérkező eredményeket. Az adatokat teljes anonimitás mellett, kizárólag a rendszer tesztelése céljából használják fel. Az így összegyűjtött adatok – megfelelő időjárási viszonyok esetén – megmutathatják például, hogy hogyan befolyásolja a mérési eredményeket a ponyvára hulló hó, a járműszerelvényre lerakódó jég és latyak, vagy a vizes rakomány.
Kérjük, amennyiben az Ön járművei a fenti feltételeknek megfelelnek, haladéktalanul jelezzék részvételi szándékukat, és a programra regisztrált járműszerelvényeik rendszámát a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre! A tesztüzembe vont járművek üzembentartóit tájékoztatjuk a sikeres regisztrációjukról.
Amennyiben az Ön cége a következő időszakban TSM-figyelmeztetést kap, kérjük küldjék el a azt a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail-címre!
Köszönjük a közreműködését!
MKFE Kommunikáció