Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter és Barna Zsolt MKFE elnök között az elmúlt hetekben zajló intenzív konzultációk eredményeként elkészült annak az intézkedéscsomagnak a tervezete, amely az 1560/2015. (VIII. 7.) Korm. határozathoz hasonló feladatokat fogalmaz meg a magyar közúti áru- és személyszállító vállalkozások versenyképességének növelése érdekében. A tervezetet a minisztérium befogadta, annak további megvitatása jelenleg zajlik.
A nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságú logisztikai és közúti fuvarozási ágazatban működő hazai vállalkozások versenyképességének és össztermék termelő képességének növelése érdekében, továbbá az EU Mobilitási csomagjának burkolt protekcionista hatásainak ellensúlyozása, valamint a harmadik országos fuvarozó vállalkozások agresszív piacszerzési stratégiáinak visszaszorítása érdekében fogalmazott meg újabb, átfogó intézkedési javaslat csomagot az MKFE.
Barna Zsolt MKFE elnök az elmúlt hetekben az Építési és Közlekedési Tárca közlekedéspolitikai államtitkársága mellett intenzív konzultációt folytatott Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterrel és a GFM iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkárságával a magyar személy- és áruszállító vállalkozások versenyképességét javító intézkedésekről. A tárgyalásokon a legfontosabb ügyek között szerepel a piacvédelem erősítése – mások mellett az engedélygazdálkodási stratégia és a CEMT engedélyrendszer vizsgálata, a BiReg rendszer továbbfejlesztése és az elektronikus engedélygazdálkodás megvalósítása, továbbá az ÉKM közúti ellenőri csoportjának erősítése –, a közúti alágazatot sújtó munkaerőhiány megfékezése és a fuvarozó vállalkozásokat érintő adminisztrációs terhek csökkentése. Noha a GKI felújító képzés könnyítése és a közlekedési korlátozási rend felülszabályozása már egy korábban megkezdett egyeztetéssorozat révén a célegyenesében van, ezek az ügyek is helyt kaptak a most összeállított intézkedési csomagban.
Emellett az anyag kitér a gépkocsivezetők munkakörülményeinek javításnak lehetőségeire, a harmadik országos munkavállalók foglalkoztatásának könnyítésére, az útdíjrendszer vizsgálatára, illetve további deregularizációs javaslatokra – a KRESZ módosításától az okmányirodai ügyintézéseken át a szakmagyakorláshoz szükséges képesítések megszerzésének felülvizsgálatáig.
A GFM Iparpolitikáért és Technológiáért Felelős Államtitkárságától érkezett visszajelzés szerint a javaslatokat az államtitkárság köszönettel megkapta, azokat képviseli Nagy Márton miniszter úr felé, és a tárca tovább dolgozik a logisztikai ágazat versenyképességének javítása érdekében.
MKFE Kommunikáció