A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) javaslatára a kormány elfogadta a logisztikai vállalkozások megerősítését szolgáló intézkedéscsomagot, mely azokat a lépéseket tartalmazza, melyek révén a hazai logisztikai szektor GDP-arányos teljesítménye a jelenlegi 5%-ról 10%-ra emelkedne — olvasható a 2023. július 7-én kibocsátott minisztériumi közleményben.
Fábián Gergely kiemelte, hogy a logisztikai szervezetekkel együtt kialakított javaslatcsomag a minimális szolgáltatási díjak bevezetésének lehetőségén keresztül segíti a tisztességes profitszerzést, valamint a modern, biztonságos és szálláslehetőséggel is kibővített parkolók létesítéséhez szükséges feltételek megteremtését, továbbá szigorodhatnak az ellenőrzések az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben.
A javaslatok célja a fuvarozók jogainak hatékony védelme, így többek közt az e-fuvarlevél bevezetése, a fuvarozók egymás közötti elszámolás fizetési határidejének és a közúti fuvarozásba bevonható alvállalkozók számának maximálása, a digitálisan elérhető hatósági eljárások térnyerése, valamint a fuvarozók hazai belépését bonyolító kulcsfontosságú határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatok felülvizsgálata.
A kormányzattal folytatott tárgyalássorozatról Barna Zsolt, az MKFE elnöke optimistán nyilatkozott, majd hozzátette: „a Gazdaságfejlesztési Minisztériummal intenzív egyeztetési időszakot tudhatunk magunk mögött, és kifejezetten pozitív, hogy a közúti áru- és személyszállító vállalkozások versenyképességének javítása a belföldi és nemzetközi napidíjak tavaszi emelését követően tovább lépésekben valósulhat meg.” Barna Zsolt emellett még kiemelte, hogy „az MKFE piacvédelmi, versenyképességi, bürokráciacsökkentő javaslatai hangsúlyos szerepet kaptak a kormány által elfogadott javaslatcsomagban, amelynek végrehajtása hozzájárulhat ahhoz, hogy a logisztikai szektor GDP arányos teljesítménye elérje a 10%-ot.”
Kapcsolódó híradásunk:
Logisztikai fórum a szektor versenyképességének növelése érdekében »