2015. február 10-én hivatalában fogadta Wáberer Györgyöt, az MKFE-tag Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatóját Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Wáberer György a megbeszélést a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete nézeteinek mind teljesebb képviselete érdekében úgy szervezte meg, hogy azon Karmos Gábor, az MKFE főtitkára is részt vehessen.
A problémafelvető megbeszélés napirendjén hat témakör szerepelt: a német minimálbér, a használatarányos útdíj és az ezzel összefüggő bírságok, büntetések magyarországi hatósági gyakorlata, a magyar vállalkozások versenyképességét javító intézkedések lehetőségei, a hivatásos gépjárművezető képzés állami támogatásának kérdése és az EKAER fuvarozókat érintő legfontosabb aktualitások.
A megbeszélésen érzékelhető volt, hogy a kormány egyik kulcsminisztere érti és érzi azokat a nehézségeket, melyek ma a közúti közlekedési szolgáltatói ágazatot érintik, azonnali konkrét eredményekről azonban értelemszerűen még nem tudunk az MKFE tagságának beszámolni.
A német minimálbér ügyében – figyelembe véve az EU megindult pilot-eljárását is – a miniszter rögzítette, a magyar kormány álláspontja azonos a kelet-közép európai országok kormányaiéval, és a szükséges diplomáciai lépéseket a kormány és a szakdiplomaták megteszik (erről az MKFE tagságát már a korábbiakban is tájékoztattuk). A nemzetgazdasági minisztérium meg fogja vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a jelenlegi – a német minimálbér szintet egyébként elérő – gépkocsivezetői jövedelmek szerkezetét hogyan lehet úgy átalakítani, hogy az egyetlen magyar vállalkozás, illetve gépkocsivezető számára se jelentsen gazdasági hátrányt.
Az útdíjak vonatkozásában Wáberer György és Karmos Gábor rögzítették, a matricás rendszer átalakítása miatti túlfűtött politikai légkörben kissé elsikkadt, hogy a költségvetés igazi befizetői az útdíjak esetében is a fuvarozók, akiknek terhei jelentősen növekedtek ez év januárjától. Jelezték továbbá, hogy a szektor ez irányú többlet-terhelését teljesen indokolatlannak tartanák, e helyett szükséges lenne olyan versenyképesség-javító intézkedések folytatása, amelyekre az UD-rendszer bevezetésekor sor került. Talán a legfontosabb ilyen elem az iparűzési adó újabb vizsgálata lehet. Varga Mihály bár érti a felvetést, de kötelessége figyelembe venni az államháztartási elvárásokat is.
Wáberer György számadatokkal is illusztrálta az útdíjrendszerhez kapcsolódó bírságolási szisztéma – az MKFE tagok számára jól ismert – anomáliáit, mely egyértelműen a külföldieket hozza relatív versenyelőnybe. Karmos Gábor hozzátette, szükséges elgondolkodni azon, hogy a Ket. előírásai alól esetleg ki kéne vonni a közúti hatósági eljárásokat (pl. tolmács biztosításának előírása).
A gépkocsivezetői képzés vonatkozásában Wáberer György hangsúlyozta, hogy az államnak forrást kellene biztosítania ahhoz, hogy a képzett munkaerő hiánya ne gátolja a hazai vállalkozások piaci fejlődési lehetőségeit. Kifejtette meggyőződését, miszerint a hivatásos gépjárművezető képzés támogatása egyértelműen megtérülő „beruházás” lehet az állam részéről.
Az EKAER rendszer kapcsán Karmos Gábor fejtette ki, hogy fuvarozói szempontból a kulcskérdést az jelenti, március elsején hogyan történnek az esetleges hatósági árulefoglalások szabálytalanságok esetében. A fuvarozók részére alapvető fontosságú, hogy – önhibájukon kívül - nekik ez indokolatlan állásidőt, illetve többletköltséget semmiképpen ne jelentsen. A miniszter jelezte, hogy az igényt alapvetően indokoltnak tartja, s a szükséges jelzéseket megteszi a NAV felé.