A turistabusszal közlekedőket és azok csoportjait érintő hír, hogy rendezvények miatt 2025. február 17-18-án (hétfőn és kedden), valamint február 22-én (szombaton) ideiglenes forgalomkorlátozások lesznek a Budai Várban.
A turistabusszal közlekedőket és azok csoportjait érintő hír, hogy rendezvények miatt 2025. február 17-18-án (hétfőn és kedden), valamint február 22-én (szombaton) ideiglenes forgalomkorlátozások lesznek a Budai Várban.
Értesüléseink szerint 2025. február 15-én (szombaton) 00:00 órától a MOL nem változtat a gázolaj nagykereskedelmi árán. A benzint literenként bruttó 3 forinttal kapják olcsóbban a hazai kutak — tudtuk meg piaci forrásokból.
KÉRDŐÍV - 2025. január 1-től Románia és Bulgária teljes jogú tagja a schengeni övezetnek. A csatlakozást követően újabb magyarországi határszakaszon szűnt meg az állandó ki- és beléptetési kontroll, mások mellett az áruszállításban és személyszállításban tevékenykedő gépjárművekre vonatkozóan is. A magyar-román közúti határátkelőkön zajló forgalom a tranzitszállítások lebonyolításában is szerepet játszott, de a schengeni csatlakozással a jelentősége tovább nőhet, hiszen egy új, kontrollmentes közlekedési folyosóvá vált, amelyen Szerbia és Észak-Macedónia érintése nélkül lehet elérni Görögországot, illetve Törökországot, vagy a volt szovjet tagköztársaságokat. Kérjük, töltse ki a kérdőívünket. Köszönjük a közreműködését!
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) egy hétig tartó intenzív ellenőrzést tart Európa, s így Magyarország közútjain is 2025. február 17–23. között. A nagyhaszongépjárművekre élesített művelethez az Országos Rendőr-főkapitányság is csatlakozik.
2025. február 14-én (pénteken) a magyar közlekedéstörténet leghatalmasabb közúti szállítmányát indították el hazánk útjain — tudatta egyesületünkkel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A 471 tonnás járműszerelvény hosszú napok alatt jut el Szegedről, a tápéi kikötőből a 43-as és 430-as főút csomópontjáig, ahol a rakományt egy nagyobb szállítóeszközre teszik át: ekkor a járműóriás össztömege már 750 tonna lesz, hossza pedig 100 méter. A 6 m magas és 5,4 m széles szállítmány az azt követő további egy héten 2x20 tengelyen teszi meg útját a romániai marosnémeti hőerőműig. A gigantikus szállítmánynak egy hétre van szüksége, hogy teljesítse Szegedről a nagylaki határátkelőig tartó magyarországi útszakaszt.
Emlékeztetjük az érintetteket, hogy a mobilitási csomaggal elfogadott szabályok közül újabb lépett életbe. Változtak a tachográf-szabályok, ugyanis 2024. december 31. óta a járművezetőknek immár 56 napra visszamenőleg kell tudniuk dokumentálni vezetési-pihenési tevékenységüket. A kötelezettség valamennyi belföldi és nemzetközi relációban közlekedő, tachográffal felszerelt közúti áru- vagy személyszállításra használt jármű vezetése esetén alkalmazandó.
2025. február 16-án (vasárnap) reggel informatikai karbantartást végeznek a MOL Partner Portálon, ezért 08:00 és 10:00 óra között a felületen és a kapcsolódó internetes szolgáltatásoknál a felhasználóknak kiesésekre kell számítaniuk.
A hazai személy- és árufuvarozók gyakran intézik új vagy használt járműbeszerzéseiket nyugat-európai országokból. Komoly költséget és utánajárást okoz nekik, hogy a fuvareszközhöz tartozó eredeti tűzoltókészülékeket le kell cserélniük itthonira, mert úgy tudják, hogy a hatóság által nyilvántartásba vett karbantartó szervezetek vagy a velük jogviszonyban álló felülvizsgálók csak magyar poroltók használatát engedélyezik. Az eredeti, egyébként tökéletesen működő, külföldi tűzoltókészülékeket sokan leselejtezik, mert nincs bejáratott joggyakorlat ezek honosítására. Ez nemcsak környezetkárosító, hanem drága is, mely külön költségként jelentkezik a járművek üzembentartóinál. Egyesületünk tenni szeretne az ezzel összefüggő magyar szabályozás megváltoztatásáért, egyszerűbb gyakorlat kidolgozásáért.
Előzetes jelzésünkkel összhangban 2025. február 11-én (kedden) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint illetően most nem volt árváltozás.
Egyesületünk kezdeményezései között már hosszú ideje napirenden van az autóbuszok Tempo-100-as engedélyének, illetve az ahhoz kapcsolódó hazai feltételrendszernek a vizsgálata. Az elmúlt évtizedekben a hazai járműállomány és a technológiai fejlődés olyan dinamikus változáson ment keresztül, ami miatt az újonnan forgalomba helyezett autóbuszok jelentős része gyárilag már eleve alkalmas autópályán és gyorsforgalmi úton a 100 km/h-val való biztonságos közlekedésre. A szaktárcának 2024. november 20-án küldött, újabb levelünkben ezért változatlanul szorgalmazzuk a Tempo-100-as szabályozás redukálását.