Ma Dénes napja van.

Gyakorlati esetek vezetési és pihenőidővel kapcsolatban

Mint ismeretes, az Európai Unió területén a vezetési és pihenőidőket a 2007. április 11. óta hatályban lévő 561/2006/EK rendelet szerint kell ütemezni. A jogszabály hatálya mind a hazai, mind pedig az uniós-nemzetközi utakon közlekedő járművek vezetőire kiterjed. A vezetési és pihenőidővel kapcsolatban rendszeresen felmerülő gyakorlati kérdések tisztázására „Iránymutatás”címmel és ”Követendő eljárás” alcímmel több dokumentum is napvilágot látott, melyekben a hétköznapi életben gyakran előforduló, tipikus eseteket elemeznek. Összeállításunk azokra a tachográfos gépjárművezetői kérdésekre ad választ, amikor a jellegzetes munkavégzési órarendtől eltérő esetekkel állunk szemben.



eltérés a jogszabálytól a megfelelő megállóhely eléréséért »

a jármű felvételéig ill. leadásáig az utazással töltött idő rögzítéséről »

járműmozgatás terminálon, parkolóban, határátkelőhelyen »

többszöri megállással járó fuvarozási művelet »

az egyéb tevékenység igazolásáról »

a kompon vagy vonaton töltött idő rögzítéséről »

„24 órás időszak” jelentésének értelmezése »

tachográfkártya nélküli vezetés lehetőségének egyes esetei (ellopott, megsérült, megsemmisült kártya) »

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.