Az érdekképviseletek – MKFE, NiT, FUVOSZ, MLSZKSZ és MSZSZ – ismételten előterjesztett aggályai és javaslatai ellenére 2018. június 1-én megkezdi éles működését a Nemzeti Tengelysúlymérő rendszer. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a mai TSM-egyeztetésen kijelentette, hogy a rendszer hibáit az elmúlt hetekben kijavították, és ez egyben biztosíték lehet arra is, hogy a jogkövető fuvarozók egyetlen esetben se kaphassanak bírsághatározatot.
2018. május 29-én Szabó György, az MKFE elnöke és Csányi Gábor nemzetközi titkár személyes találkozón vett részt Franciaország magyarországi nagykövetségén. Az angol nyelvű megbeszélésre Philippe Bravard gazdasági tanácsos kezdeményezésére Gaëlle Perrin és Kenéz Kitti attasék jelenlétében került sor.
Tervezett rendszerfejlesztés és -karbantartás miatt 2018. május 27-én, vasárnap éjszaka 1:00 és hajnali 5:00 óra között szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése. Ez az első állomása egy most kezdődő karbantartási sorozatnak, amelynek keretében júniusban az autósok több hétvégén is számíthatnak az értékesítési rendszer néhány órás leállására.
Somogyi Gábor főtitkár meghívását elfogadva a TSM-rendszerrel kapcsolatban felmerült problémákról és az azonnali lépésekről egyeztettek ma az Egyesület budapesti székházában a Magyar Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége (MLSZKSZ), a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) valamint az MKFE vezetői. A találkozón a felek egyhangúlag támogatták, és kézjegyükkel látták el azt a Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszternek címzett levelet, amelyben a szakmai szervezetek újra felhívják a jogalkotók és hatóság figyelmét a TSM-rendszer hiányosságaira, és egyben a mérőpontok beélesítésének további halasztását kérik.
Bővül a járműben kötelezően tartandó dokumentumok köre
Tájékoztatjuk Tagjainkat, hogy az elvégzett időszakos műszak vizsga alkalmával kapott műszaki vizsgálati bizonyítványt 2018. május 20-tól kezdődően a járműben kell tartani. Az előírás kiterjed az árufuvarozó- (beleértve a pótkocsi) és a személyszállító járművekre egyaránt.