Az EUROWIND széleskörű megoldásokat kínál — ezúttal sérült félpótkocsik felépítményeinek javításához. Nézzen körül!
Az EUROWIND széleskörű megoldásokat kínál — ezúttal sérült félpótkocsik felépítményeinek javításához. Nézzen körül!
Nagy sajtóvisszhangot kapott a Nemzetgazdasági Minisztérium szeptember 7-i bejelentése, mely szerint a kormány 2011 novemberétől megemeli a gázolaj jövedéki adótartamát. A 7,5 tonna vagy afeletti össztömegű járművekkel szállítók és fuvarozók (az úgynevezett „nagykocsisok”), valamint az autóbuszosok azonban nem járnak rosszabbul, ugyanis a kereskedelmi gázolajként bevezetett eddigi, 6,50 forintos adó-visszaigénylési kedvezményt párhuzamosan megtoldják, így az arra jogosultak literenként 19 forint 50 fillért kaphatnak majd vissza.
Még egy hét sem telt el azóta, hogy "Dörzsölt bűnözők a fuvarpiacon" címmel (ld. a lenti cikkgyűjteményt) olyan fuvarpiaci hiénák ténykedéséről adtunk hírt, akik árut loptak el megbízóktól, emellett jóhiszemű fuvarozók hitelét lerombolták... Máris újabb áldozat jelentkezett egyesületünknél. Pártoló tagunk, az újlengyeli székhelyű Alfi Trans Kft. ügyvezetője megrökönyödve értesült egy osztrák megbízótól, hogy olyan árut keresnek rajta, melyet ő fel sem vett, s olyan menetokmányt mutatnak neki, melyet valaki az Alfi Trans nevére hamisított cégbélyegzővel látott el.
A legfrissebb érdekképviseleti siker!
A Nemzetgazdasági Minisztérium által a kormany.hu internetes portálon megjelentetett szeptember 7-i (szerda) délutáni közlemény szerint a kormány továbbra is fent kívánja tartani a fuvarozók kedvezményét, ezért a jövedéki adó megemelésével egyidejűleg, azzal egyenlő mértékben megnöveli az általuk igénybe vehető kedvezmény mértékét, tételesen 6,50 forintról 19,50 forintra.
Jelentős burkolat-felújítási munkák kezdődnek 2011. szeptember 10-től az M1-es autópályán, Biatorbágy és Tatabánya között, a sztráda mindkét oldalán.
Ismerje meg a TRAFFILOG rendszerét, mellyel nyomon követheti az éppen úton lévő járművét és annak gépkocsivezetőjét! A Traffilog világelső a sofőrmenedzsment, a jármű- és flottakövetés területén. Hatékony eszköz, melynek használata segít kiszűrni és mérsékelni az arrogáns, üzemanyag-pazarló gépkocsivezetői viselkedést.
Fontos tudnivaló a járművezetőknek, hogy Magyarországon szeptember 1-jén az alap- és középfokú oktatási intézményekben megkezdődött az új tanév.
Július derekán írtunk a közlekedés biztonságát szolgáló fényvisszaverő (kontúrjelző) csík alkalmazásáról. Mostani híradásunkban helyesbíteni, pontosítani szeretnénk a kontúrfólia-kötelezettség alá eső járművek össztömeg szerinti körét. A korábbi értesítőnkben megjelentekkel ellentétben tehergépkocsik és vontatók esetében tehát nem 3,5 t, hanem helyesen 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg felett szükséges csak alkalmazni a kontúrcsíkot. (Pótkocsik és félpótkocsik esetében 3,5 t felett kezdődik a ragasztás kötelezettségének határa.) Természetesen mindez – Magyarországon bejegyzett járművek esetében – csak azon (új) tehergépjárművekre és pótkocsikra vonatkozik, melyeket első ízben 2011. július 10. után helyeztek forgalomba.
A Fővárosi Közterület-felügyelet már nemcsak megállítással ellenőrzi a tehergépjárművek behajtási engedélyeit: július második felétől ugyanis kamerarendszert helyeztek üzembe, melyet a Parking Kft.-vel közösen üzemeltetnek.
Létező vállalkozások bőrébe bújnak...
Szomorú kötelességünknek teszünk eleget, amikor a fuvarpiac újabb „parazitáiról” tudósítunk, akik árulopással milliós károkat okoznak más fuvarozóknak vagy termelő vállalkozásoknak.